Extinderea liniei de metrou M4 Gara de Nord – Gara Progresul va fi finanțată cu bani europeni nerambursabili. Primăria Sectorului 4 a obținut o finanțare de 2,5 miliarde de euro

Gulermak Metrou Istanbul

Extinderea magistralei de metrou M4, Gara de Nord – Gara Progresul va fi finanțată din fonduri europene nerambursabile, după ce Primăria Sector 4 a obținut un contract de finanțare în valoare de 2,5 miliarde de euro, potrivit unui anunț al instituției.

Semnarea contractului de finanțare va avea loc marți, 4 iunie, în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a directorului Metrorex S.A., Mariana Miclăuș și a senatoarei Gabriela Firea, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.

Finanțarea de 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili, va veni prin „Programul Transport” al Uniunii Europene 2021-2027.

Inițial, proiectul prelungirii M4 Gara de Nord – Filaret era inclus în PNRR cu finanțare de 300 milioane euro pentru lucrări la structuri, dar, ca urmare a întârzierilor, finanțarea de 300 de milioane de euro a fost transferată la M6 pentru primele șase stații Gara de Nord – Băneasa.

Amintim că în aprilie Primăria Sectorului 4, în calitate de lider de asociere, alături de Ministerul Transporturilor, Metrorex SA, Consiliul Județean Ilfov și Sectorul 5 al Capitalei, au lansat în SICAP procedura de licitație publică pentru demararea proiectantului și constructorului/constructorilor care urmează să extindă magistrala de metrou M4, Gara de Nord-Gara Progresul, potrivit unui comunicat de presă al primăriei.

„Conform anunțului cu nr. CN1068316/26.04.2024 – „Extinderea rețelei de metrou Magistrala 4 de metrou, secțiunea Gara de Nord – Gara Progresul”, operatorii economici interesați au posibilitatea de a se înscrie și de a depune ofertele până pe data de 27 iunie a.c., ora 15.00. Ulterior, după atribuirea și semnarea contractului de executare a lucrărilor de proiectare și de execuție, câștigătorul/câștigătorii licitației vor avea la dispoziție un termen total de 60 de luni pentru construcția efectivă. Din acest interval, primele 10 luni sunt destinate primei faze de proiectare, astfel încât construcția efectivă să poată fi demarată cât mai rapid posibil. Ulterior, vor fi realizate, în paralel, pe tronsoane clar definite, atât procedurile de proiectare, cât și cele de construire”, se arată în comunicat.

Potrivit informării, pentru realizarea acestui obiectiv de importanță strategică pentru Capitală, Sectorul 4 a depus deja cererea de finanțare în valoare totală de 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili, ce vor fi accesați prin „Programul Transport” al Uniunii Europene 2021-2027. Această investiție este, probabil, cea mai mare investiție din București din ultimii ani, gradul de finanțare fiind de sută la sută.

Traseul noii linii de metrou M4 va avea un număr de 14 stații, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ 12 kilometri, între stația Gara de Nord 2 și stația Gara Progresul, și care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 și 5, precum și al comunei Jilava din județul Ilfov. Cele 14 stații ale noului traseu sunt: Gara de Nord 2 – Știrbei Vodă – Bogdan Petriceicu Hașdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revoluției 2 – George Bacovia – Toporași – Nicolae Cajal – Luică – Giurgiului – Gara Progresul.

Stațiile vor fi amenajate conform celor mai noi cerințe pentru securitate la incendiu și vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilități.  Stațiile vor avea și sisteme de protecție a călătorilor, inclusiv panouri de sticlă și uși automate la marginea peroanelor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. procedura de licitație publică pentru demararea proiectantului și constructorului/constructorilor care urmează să extindă magistrala ?

  2. Cum se fac contractele astea pompoase chiar înainte de alegeri, apoi in 2028 o sa vina din nou cu același proiect, alt studio de fezabilitate si așa mai departe. Cam așa avem autostrăzi de 34 de ani sau reparam un pod de cale ferată după douăzeci de ani intre București si Giurigiu.

  3. Nu am înțeles nimic din acest articol. La ora actuală, stadiul este de 27 sau 35%? Cum este posibil ca în două săptămâni să fie un avans de peste 20%, sau despre ce este vorba mai exact?
    Cele mai prost cheltuite 2 minute din viata mea pseudo articolul acesta, păcat de ce a ajuns jurnalismul românesc…

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.