Turiștii sunt avertizați în legătură cu o creștere a escrocheriilor în care sunt folosite conturi false de socializare pentru a se da drept companii aeriene, scrie BBC.
Există conturi false pentru fiecare companie aeriană importantă din Marea Britanie pe X (Twitter), și sunt folosite în mod regulat pentru a păcăli clienții să își dea datele personale, potrivit asociației de consumatori Which?.
Aceasta a adăugat că platforma X este prea lentă pentru a elimina conturile infracționale.
Conturile care se dau drept organizații pot fi suspendate permanent, în conformitate cu “politica sa privind identitățile înșelătoare și înșelătoare”, a declarat platforma de socializare.
Anterior, a declarat pentru Which? că a eliminat toate conturile false identificate de grupul de consumatori.
Înșelătoria se întâmplă adesea atunci când un client frustrat încearcă să contacteze o companie aeriană pentru a încerca să rezolve o problemă, a declarat Which?.
Acesta a spus că escrocii caută pe rețelele de socializare – adesea folosind boți, un tip de software automatizat – pentru a găsi astfel de interacțiuni.
Ei răspund apoi la întrebarea sau plângerea clientului, sperând că acesta nu va observa că este contactat de un cont fals.
Which? a dat exemplul unui cercetător care a contactat contul autentic Wizz Air X, @wizzair, întrebând dacă un zbor a avut întârziere, și a primit aproape imediat răspunsuri de la două conturi false.
“Ambele au folosit un limbaj aproape identic, cerându-și scuze pentru inconveniente, afirmând că au “trimis deja această problemă la departamentul relevant” și solicitând un “număr de WhatsApp accesibil pentru asistență” prin DM [mesaj direct]”, a spus acesta.
Toate marile companii aeriene sunt afectate
Escrocii le vor cere adesea clienților să le trimită date personale sensibile sau îi vor îndruma către site-uri de phishing de unde pot fi culese detaliile cărților de credit.
Unii escroci le spun clienților că ar avea dreptul la despăgubiri sau cer o mică taxă pentru a rezolva problema.
Which? a declarat că a găsit conturi X false care se dădeau drept toate companiile aeriene importante care operează în Marea Britanie, inclusiv British Airways, easyJet, Jet2, Ryanair, Tui, Virgin Atlantic și Wizz Air.
Which a precizat că raportarea conturilor false către X “pare să aibă un efect limitat” și că majoritatea postărilor și conturilor false pe care le-a semnalat “erau încă active în momentul redactării acestui articol”.
Un purtător de cuvânt al X a declarat pentru BBC: “Pe X, nu aveți voie să vă însușiți în mod abuziv identitatea unor persoane, grupuri sau organizații sau să folosiți o identitate falsă pentru a-i înșela pe alții. Conturile care se dau drept o altă persoană, grup sau organizație într-un mod confuz sau înșelător pot fi suspendate permanent în conformitate cu politica X privind identitățile înșelătoare și înșelătoare”.
Companiile aeriene își îndeamnă clienții să fie atenți la conturile false și să nu ofere date personale pe rețelele de socializare.
Un purtător de cuvânt al easyJet a declarat “Îi sfătuim pe clienți să urmărească și să se implice doar pe singurul nostru canal oficial @easyJet, care este identificabil prin insigna de verificare aurie pentru companiile oficiale, pentru cele mai recente actualizări sau pentru a solicita asistență și să fie vigilenți și să nu se implice sau să facă clic pe orice link de pe alte conturi.”
Un purtător de cuvânt al Wizz Air a declarat: “Continuăm să raportăm conturi false de social media și dorim să le reamintim clienților să nu-și dea niciodată datele personale pe aceste canale. Pasagerii ar trebui să contacteze serviciul clienți prin intermediul centrelor noastre de reclamații sau al centrelor de apeluri.”