A0 București Sud: Circulația pe lotul dintre DN4 și Autostrada Soarelui ar putea fi deschisă abia în august, la final de vară / Asociația Pro Infrastructură reclamă „stilul fără chef și fără vlagă al turcilor”

Autostrada A 0 București Sud Alsim Alarko Sursa foto Pro Infrastructura

Inaugurarea lotului dintre DN4 și Autostrada Soarelui pe Autostrada A0 București Sud „nu este exclus” să aibă loc abia în luna august, la final de vară, din cauza mobilizării „fără chef și fără vlagă” a turcilor de la Alsim Alarko, arată Asociația Pro Infrastructură, deși șeful CNAIR Cristian Pistol spunea miercuri că constructorul turc înregistrează un „ritm bun de lucru”. Este un segment de 10 kilometri între Popești-Leordeni (DN 4) și A 2 -Autostrada Soarelui care face parte din primul lot al A0, acum la peste 90 % execuție. Termenul inițial de execuție pentru lotul Glina-Vidra (17 km.) era toamna 2023. Odată cu inaugurarea acestui lot se va putea circula continuu pe autostradă de la intersecția cu DN6 până la Constanța (A0 Sud și A2), pe o lungime de 236 de km. Legătura între Autostrada Soarelui și Autostrada Bucureștiului va elimina blocajele de la descărcarea A 2 în centura București (tronson nemodernizat, cu o singură bandă/sens) și cozile la intrarea pe A 2 din Centură.

„A0 Sud până în A2, a fi sau a nu fi în plin sezon estival. Aceasta este întrebarea: dacă Alsim Alarko va reuși sau nu să inaugureze restul de 10 kilometri ai lotului 1, între DN4 și A2, până la sfârșit de iulie, astfel încât șoferii să profite de o conexiune neîntreruptă pe A0 Sud de la DN6 până la Autostrada A2. Iar răspunsul este foarte simplu: un antreprenor serios s-ar plictisi în 4-5 săptămâni la ce a mai rămas de făcut în teren. Însă cu stilul fără chef și fără vlagă al turcilor de la Alsim Alarko, n-ar fi exclus să ne apuce luna august! Dar unde e graba?! Ce mai contează câteva zile sau săptămâni de întârziere pe contractul semnat în 26.08.2019 cu termen de finalizare octombrie 2023?… “Mobilizarea” exasperantă a constructorului turc, mutatul echipelor dintr-un punct într-altul al șantierului, managementul haotic al lucrărilor și, nu în ultimul rând, bâlbele din nodul A0-A2 cu neconformități structurale care încă NU sunt rezolvate (placa de suprabetonare rămasă fără asfalt este ferfeliță, fiind momentan peticită) ne dau mari emoții că va trece și luna iulie fără o legătură completă pe Autostrada A0 între DN6 și A2”, arată Asociația Pro Infrastructură.

Marți, directorul CNAIR, Cristian Pistol spunea că constructorul turc înregistrează un “ritm bun de lucru” pe ultimii 10 km ai lotului 1 din A0 București Sud și că în aceste condiții luna viitoare se va putea circula și pe sectorul de autostradă cuprins între DN4 și A2 (Autostrada Soarelui).

Constructorul turc (Alsim Alarko) al lotului 1 (16,93 km) lucrează acum la montarea parapetului pe bretelele care asigură accesul în și din A2 și la așternerea balastului stabilizat pe calea 1 în zona km 55+500 (ultimul sector pe care mai trebuie executată acest tip de lucrare). Constructorii execută și rosturi de dilatație pe pasajul care traversează A2.

Promisiunea Ministerului Transporturilor din 2022 pentru 2023, dar amânată pentru 2024 a fost legătura completă între Pitești, București și Constanța pe Autostradă completă. Rămâne de văzut dacă Ozaltin, UMB și Aktor vor termina în decembrie 2024, la termenul asumat/promis loturile 1 și 4 pe Drumul Expres Craiova -Pitești respectiv lotul 3 A 0 Sud pentru a permite circulația pe drum de mare viteză fără întrerupere de la Craiova la Constanța.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: