Secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu a anunțat că vor exista restricții pe DN 1 pentru lucrări la linia de Metrou M6 către Otopeni, prin care s-ar putea crea un sistem de bandă reversibilă, model 3+2, iar breteaua de acces în DN 1 din Centura București probabil se va închide.
„Este siguranța că vom avea restricții de circulație pe DN 1 pe timpul lucrărilor. Este o discuție dacă se închide breteaua din dreapta de coborâre de pe pasaj. Acum se discută la CNAIR, la Poliția Rutieră, sunt comisii formate din specialiști. Clar că vor fi restricții. Cât de ample, cât de scurte, cu mai puțin efect asupra traficului, se discută. Nu există varianta să închidem DN 1 de tot. Dar vor fi restricții punctuale”, a declarat Ionel Scrioșteanu, în podcastul „Drumuri cu prioritate” realizat de Ovidiu Barbier.
Declarațiile la minutul 51:
Conform secretarului de stat, discuțiile sunt despre blocarea unei singure benzi, respectiv crearea unui sistem de bandă reversibilă, model 3+2, astfel încât să se circule pe mai multe benzi dimineața la intrarea în București și seara la ieșirea din București.
„Noi avem 6 benzi pe DN 1. Noi vrem să găsim soluție ca măcar un fir de circulație să funcționeze pe timpul lucrărilor. Există varianta să fie și două fire de circulație. Trebuie să discutăm cu cei de la Unitatea Militară. Facem primul proiect din țară 3 cu 2. Dacă restricționăm o bandă, trebuie să păstrăm 5 benzi de circulație în funcție de fluxurile de trafic. Soluția optimă este ca dimineață să fie trei benzi pe intrare în București, seara, trei la ieșire. În felul acesta, chiar dacă blocăm o bandă nu afectăm foarte mult traficul. Se va face pe etape. O dată pe stânga, o dată pe dreapta”, afirmă el.
Scrioșteanu susține că există o discuție despre închiderea bretelei de acces în DN1 din Centura București, către Otopeni.
Magistrala M6, bucata către Otopeni, este acum în etapa de proiectare, iar în zona bretelei Centura București – DN 1 se vor introduce cârtițele TBM pentru săparea tunelului.
Lucrările în această zonă la metroul spre Otopeni vor dura doi ani și jumătate.
Asocierea de constructori din Turcia Makyol – Alsim Alarko a primit în decembrie autorizația de construire pentru secțiunea Gara de Nord – 1 Mai – Băneasa (stația Tokyo), primele șase stații ale Magistralei M6 spre Aeroportul Otopeni, cu termen de execuție de 39 de luni. Estimările oficiale pentru începerea efectivă a lucrărilor la galerii cu cele două TBM-uri (cârtițe) sunt pentru iulie-august 2024.
Alsim Alarko lucrează pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii A0 București Sud, iar Makyol a devenit al doilea constructor din România după UMB raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați (68 km pe A13 Sibiu – Făgăraș). Pentru prima secțiune, lucrările se fac cu bani din PNRR (300 de milioane de euro).
Contractul pentru secțiunea 2 stația Tokyo (Băneasa) – Otopeni a fost semnat în primăvara acestui an cu asocierea turco-română Gulermak – Somet, iar termenul este de 4 ani.
Inaugurarea magistralei M6 ar urma să se facă peste doar 4 ani, la sfârșitul anului 2027, a promis la semnarea contractului pentru secțiunea II, Mariana Miclăuș, director general Metrorex. Pentru prima secțiunea a liniei de metrou, contractul este semnat cu asocierea Alsim Alarko-Makyol, iar pentru secțiunea II cu Gulermak – Somet.