“Cel mai notabil eșec” al lui Richard Branson l-a învățat o lecție importantă: există valoare în a te vedea întotdeauna ca un outsider, a declarat recent antreprenorul miliardar la podcastul TED “Work Life with Adam Grant”, scrie CNBC.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Oamenilor le place destul de mult outsiderul”, a spus el. “Nu vrei să fii întotdeauna deșteptul care are [întotdeauna] succes”.

A învățat dintr-un astfel de experiment care “s-a întors oribil împotriva sa”, i-a spus el lui Grant: Virgin Cola, un suc pe care grupul Virgin al lui Branson l-a lansat în 1994.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

După un oarecare succes în Marea Britanie, compania a decis să își extindă prezența în Statele Unite și să provoace Coca-Cola și Pepsi, a declarat Branson pentru NPR în 2017. Pentru a sărbători lansarea Virgin Cola în SUA, Branson a condus un tanc printr-un zid de cutii de Coca-Cola și Pepsi în Times Square în 1998.

Virgin Cola s-a închis în liniște ani mai târziu, când Branson și-a dat seama că băutura era numărul 1 doar în Bangladesh, a spus el. “A fost o mulțime de distracție. Nu a făcut niciun rău [Virgin Group]”, i-a spus el lui Grant, și a făcut compania să pară mai simpatică, ca un “outsider” pe lângă rivalii săi.

Virgin Group nu era neapărat un outsider la acea vreme: Lansase afaceri în domeniul muzicii, editării de cărți, jocurilor video și transportului aerian, cu diferite niveluri de succes. Dar, de fiecare dată când s-a extins într-o nouă industrie, a folosit o mentalitate de luptător pentru a încerca să găsească noi modalități de a învinge concurenții de top, a scris Branson într-o postare pe blog, după cum a scris CNBC Make It în 2017.

“Nu am considerat niciodată Virgin ca fiind o “afacere mare”. Întotdeauna ne-am văzut ca outsider”, a scris el. “Și chiar ne place așa”.

Faptul că te consideri un outsider poate fi benefic, arată cercetările: Angajații “care credeau că ceilalți nu se așteptau ca ei să aibă succes aveau mai multe șanse să primească evaluări mai bune ale performanțelor din partea supervizorilor lor”, se arată într-o analiză din 2020 a Școlii Wharton din cadrul Universității Pennsylvania.

Această mentalitate se reflectă și în modul în care Branson decide ce afaceri noi să lanseze în continuare.

În loc să se concentreze pe cota de piață sau pe profitabilitate, el își pune două întrebări, a declarat el pentru Make It în mai: “Dacă creez acest lucru, poate fi mai bun decât ceea ce fac toți ceilalți?” și “Poate face o diferență reală în lume?”