Producătorul auto chinez Chery Auto este gata să cheltuiască miliarde de euro pentru a se asigura că mărcile sale Omoda și Jaecoo sunt adoptate de clienții europeni în termen de trei ani, a declarat pentru Reuters șeful celor două mărci pentru piața italiană.
Chery Auto lansează Omoda și Jaecoo în Europa în acest an, concentrându-se inițial pe vehiculele cu motor pe benzină. După ce vânzările au început în Spania, Italia, Polonia și Marea Britanie, mai multe țări vor fi adăugate în următoarele luni, precum și modele hibride și complet electrice.
Kevin Cheng, CEO-ul Omoda și Jaecoo pentru Italia, a declarat într-un interviu că mărcile chineze urmăresc firme precum Kia, Hyundai, Nissan și Volkswagen ca repere. El a spus că marca sud-coreeană Kia a avut nevoie de aproape 20 de ani pentru a deveni un brand de încredere în Europa.
„Obiectivul nostru este să realizăm acest lucru în trei ani”, a spus el.
Planurile de investiții în marketing și dezvoltarea mărcii în Europa au fost confidențiale, „dar este vorba de o sumă uriașă de bani, de miliarde de euro”, a spus el.
Omoda și Jaecoo, care sunt mărci de export, nu au furnizat date cumulative despre vânzările lor europene, dar au declarat că vânzările lor globale s-au ridicat la aproape 150.000 de vehicule între ianuarie și august.
Uniunea Europeană propune o taxă vamală suplimentară de 20,7% pentru mașinile Chery, ca parte a schemei sale de taxe pentru vehiculele electrice (EV) fabricate în China.
„Este o provocare”, a spus Cheng, adăugând că Chery va avea taxe mai mici mai mici decât alți colegi chinezi, cum ar fi SAIC Motor. „Vrem să stabilim relații bune cu UE”, a spus el. „Producția de automobile în Europa ne va ajuta să evităm taxele”.
Chery, cel mai mare producător auto din China în funcție de volumul exporturilor, este de așteptat să înceapă producția cu un partener local până la sfârșitul acestui an la fabrica sa recent achiziționată din Barcelona, Spania, prima sa unitate de producție din Europa. De asemenea, grupul evaluează opțiunile pentru o a doua unitate în regiune.
Guvernul italian poartă discuții cu Chery și cu alți producători auto chinezi, inclusiv Dongfeng Motor, pentru a atrage investiții în producție în țară. Chery ia în considerare și Europa de Est ca opțiune pentru o a doua unitate, a declarat o sursă pentru Reuters.