Netflix majorează prețurile pe măsură ce impulsul dat de lupta împotriva partajării parolelor dispare

netflix streaming sursa foto: Pexels

Netflix începe să majoreze prețurile în unele țări, pe măsură ce creșterea stimulată de lupta sa împotriva partajării parolelor începe să se estompeze, scrie BBC.

Gigantul de streaming de filme și televiziune a declarat că a ridicat deja taxele de abonament în Japonia și în unele părți ale Europei, precum și în Orientul Mijlociu și Africa în ultima lună.

Modificările în Italia și Spania sunt acum în curs de implementare.

În cele mai recente rezultate, Netflix a anunțat că a adăugat 5,1 milioane de abonați între iulie și septembrie – peste previziuni, dar cea mai mică creștere din mai bine de un an.

Compania se află sub presiune pentru a le arăta investitorilor care va fi motorul creșterii în anii următori, având în vedere că accesul său deja masiv face mai dificilă găsirea de noi abonați.

Ultima dată când Netflix a văzut semne de încetinire, în 2022, a lansat măsuri pentru a opri partajarea parolelor și a declarat că va oferi o nouă opțiune de streaming cu reclame.

Măsurile de blocare a partajării parolelor au declanșat un nou val de creștere.

Firma a adăugat peste 45 de milioane de noi membri începând de anul trecut și are 282 de milioane de abonați la nivel global.

Analiștii se așteaptă, de asemenea, ca reclamele să devină în cele din urmă o afacere importantă pentru Netflix.

Pentru moment, însă, Netflix a declarat că este încă „la început” și a avertizat că nu se așteaptă să înceapă să genereze creștere până anul viitor, în ciuda faptului că mulți abonați optează pentru abonamentul cu reclame.

Acesta, care este cea mai ieftină opțiune a companiei, a reprezentat 50% din noile înscrieri în locurile în care este oferit în cel mai recent trimestru, a declarat Netflix.

Chiar și fără un impuls din partea publicității, Netflix a declarat că veniturile în perioada iulie-septembrie au crescut cu 15% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, la peste 9,8 miliarde de dolari.

De asemenea, profitul a crescut de la 1,6 miliarde de dolari în aceeași perioadă a anului trecut la 2,3 miliarde de dolari.

Netflix a majorat ultima dată prețurile în Marea Britanie și SUA în 2023, dar acest lucru a afectat doar anumite abonamente. Prețul popularului său „abonament standard” fără reclame a rămas neatins din 2022.

În trecut, compania a experimentat uneori cu prețurile în țări mai mici înainte de a face schimbări pe piețele majore, cum ar fi SUA și Regatul Unit.

Matt Britzman, analist senior de acțiuni la Hargreaves Lansdown, a declarat că poziția financiară puternică a Netflix a pus firma în poziția de a continua să cheltuiască bani pentru a face noi hituri – cheia dacă speră să crească prețurile fără reacții adverse.

„Aceasta este în mod inerent o piață capricioasă, cu consumatori fericiți să schimbe streamer-ul dacă nu cred că primesc valoare”, a spus el.

„Adăugarea de conținut nou este esențială în acest sens, în special în domenii precum evenimentele sportive, și ar putea oferi Netflix avantajul de care are nevoie pentru a crește prețurile și a face clienții să revină pentru mai mult.”

Unul dintre cele mai mari succese ale Netflix a fost Baby Reindeer, o dramă creată și jucată de comediantul scoțian Richard Gadd.

Serialul controversat a câștigat patru premii Emmy luna trecută.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.