Prima grevă din ultimii 20 de ani a angajaţilor din sectorul auto din Italia / Demonstrație masivă în centrul Romei, pe fondul mutării fabricilor Stellantis către ţări cu forţă de muncă ieftină

stellantis Sursa foto: Stellantis

Angajaţii din sectorul auto italian au declanşat vineri o grevă la nivel naţional, pentru prima dată în ultimii 20 de ani, o masivă demonstraţie având loc în centrul Romei, transmite AP, transmite Agerpres.

Mişcarea de protest, organizată de principalele trei sindicate, vine pe fondul sporirii tensiunilor dintre Stellantis şi Guvernul de extremă dreapta din Italia, care acuză producătorul auto că a relocat fabricile de asamblare către ţări cu forţă de muncă ieftină.

Stellantis, al patrulea producător auto mondial, este sub presiune pe plan global pentru a clarifica planurile sale de viitor privind producţia, fiind afectat de sporirea concurenţei şi dificultăţi financiare.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Grupul multinaţional, creat în 2021 în urma fuziunii dintre Fiat-Chrysler şi PSA Peugeot, a înregistrat un declin semnificativ al producţiei la majoritatea fabricilor sale din Italia, în primul semestru din 2024. În ultimii 17 ani, compania şi-a redus producţia din Italia cu aproape 70%.

Luni, Carlos Tavares, directorul general al Stellantis, a indicat într-un interviu că firma nu exclude închideri de fabrici, pe fondul concurenţei din China.

“Nimic nu poate fi exclus. Dacă producătorii auto chinezi îşi asigură în Europa o cotă de piaţă de 10% până la finalul actualei lor campanii, aceasta ar implica un volum de 1,5 milioane de maşini, ceea ce corespunde unui număr de şapte fabrici. Producătorii auto europeni fie vor trebui să le închisă, fie le vor preda chinezilor”, a declarat Tavares pentru publicaţia financiară franceză Les Échos.

Luna trecută, Stellantis şi-a înrăutăţit previziunile anuale, pe fondul costurilor mai ridicate pentru revizuirea afacerii sale din SUA şi a concurenţei din China pe segmentul vehiculelor electrice (EV).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: