Delhaize The Lion Nederland B.V., proprietarul Mega Image, propune un al doilea set de angajamente, pentru a putea prelua rețeaua de magazine Profi, prin care va concesiona 87 de magazine din 44 de localități, anunță Consiliul Concurenței.
UPDATE Mega Image transmite că, odată cu cedarea magazinelor, va transfera către noi proprietari și angajații aferenți.
Astfel, Ahold Delhaize se angajează să cedeze activitățile de vânzare de bunuri de larg consum aferente unui număr total de 87 de magazine în vederea reducerii cotei de piață cumulative si a numarului de magazine în zonele relevante, către unul sau mai mulți cumpărători adecvați și evaluați în baza unor criterii obiective și calitative, cu aprobarea prealabilă a Consiliului Concurenței.
Mega Image precizează faptul că aceste angajamente reprezintă un demers firesc și specific în aceste categorii de tranzacții pe piețele de retail, acestea fiind, totodată, formulate conform algoritmului de calcul și reglementărilor specifice în domeniul concurenței și sunt în linie cu practica decizională a autorității naționale, dar și cu practica la nivel european.
Astfel, angajamentele propuse constau în cesionarea activității comerciale a unor magazine situate în București, Ilfov, Cluj, Timișoara etc., iar cesiunea va fi realizată sub forma unui transfer de business (incluzând echipamentele, personalul aferent etc.), fără întreruperea activității pentru niciunul dintre magazinele implicate.
Compania transmite că întreg personalul implicat în desfășurarea activității magazinelor ce urmează a fi cesionate va fi protejat pe parcursul întregului proces și va fi transferat, alături de toate drepturile și beneficiile decurgând din lege, către cumpărătorul/cumpărătorii adecvat/adecvați.
De asemenea, în linie cu regulile specifice concentrărilor economice, cumpărătorul și/sau cumpărătorii vor trebui să îndeplinească o serie de condiții de eligibilitate menite să asigure viabilitatea și continuitatea activității comerciale cesionate. Mai precis, entitățile interesate vor trebui să îndeplinească toate cerințele legale aplicabile pentru a prelua activitatea. Totodată, cumpărătorul / cumpărătorii vor fi supuși, în prealabil, aprobării Consiliului Concurenței, astfel că orice acord final va fi încheiat doar după aprobarea de către Consiliul Concurenței.
Al doilea set de angajamente propuse de Delhaize este supus dezbaterii publice pentru a putea înlătura îngrijorările concurențiale identificate pe piața comercializării cu amănuntul de produse de consum preponderent alimentare.
Consiliul Concurenței a constatat, în urma unei analize, că tranzacția aceasta ar însemna consolidarea unei poziții puternice a Mega Image pe piața comerțului cu amănuntul de produse alimentare și nealimentare de consum curent prin intermediul magazinelor de tip supermarket, hypermarket, magazine de tip discount și alte magazine similare respectiv a magazinelor de proximitate sau de cartier din anumite localități din România.
Astfel, Mega Image va trebui să concesioneze 87 de magazine din 44 de localități în care activitățile Mega Image și Profi se suprapun și ar putea conduce la reducerea posibilităților de alegere ale consumatorilor.
Magazinele care vor fi cesionate se află în: Timișoara, Oradea, Bucuresti, Azuga, Breaza, Predeal, Bușteni, Popești Leordeni, Bragadiru, Fundeni, Pantelimon, Târgu Ocna, Năvodari, Florești, Cluj-Napoca, Adjud, Balotești, Domnești, Chiajna, Constanța și Ploiești.
Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, spunea de săptămâna trecută că instituția va cere Mega Image să vândă sub 100 de magazine Profi din localitățile unde se suprapun. Preluarea Profi de către Mega Image este cea mai complicată operaţiune de concentrare economică pe zona de comerţ alimentar de până acum, spunea Bogdan Chiriţoiu, preşedintele autorităţii de concurenţă.
Cu puțin timp în urmă, autoritatea de concurență a pus în dezbatere publică și angajamentele propuse referitoare la implemetarea procedurilor ce vor să includă reguli ce țin de listarea și delistarea furnizorilor în cadrul rețelei Mega Image/Profi. Nu se mai ține cont de tipul produselor comercializate, fie ele produse alimentare sau non-alimentare.
De asemenea, Mega Image s-a angajat să nu se implice în activități de cesionare decât după trecerea unei perioade semnificative de 10 ani.
Vânzarea Profi către Ahold Delhaize reprezintă cea mai mare tranzacție pe segmentul de produse alimentare din Europa continentală care implică un fond de private equity. De asemenea, tranzacția este cea mai mare de până acum pe segmentul alimentar din Europa Centrală și de Est, conform companiilor.
Mega Image ar putea deveni liderul pieței de retail din România, în urma tranzacției pentru rețeaua de magazine Profi, potrivit datelor financiare din 2022. Mega Image este pe locul șapte în top după cifra de afaceri din 2022, în timp ce Profi era pe patru, după cum a scris anterior Economedia aici. De asemenea, Mega Image ar putea deveni lider pe piața locală raportat și la numărul de angajați, dar și la numărul de magazine.