Mega Image anunță definitivarea angajamentelor pentru preluarea rețelei Profi. Acestea reprezintă o premieră în istoria achizițiilor similare de pe piața din România

Mega Image Profi

Mega Image anunță definitivarea angajamentelor care vor fi implementate după ce Consiliul Concurenței va aproba concentrarea economică rezultată în urma achiziționării de către grupul Ahold Delhaize a companiei Profi Rom Food, cea care operează rețeaua de magazine Profi în România. Angajamentele asumate includ reguli de gestionare a relațiilor cu furnizorii, fiind o premieră în istoria achizițiilor similare de pe piața din România, potrivit lanțului de supermarketuri deținute de grupul belgian.

Angajamentele asumate cuprind 2 părți:

„Partea Generală, aplicabilă tuturor furnizorilor, reprezintă o procedură clară și transparentă privind regulile de listare și delistare a produselor, precum și de gestionare a relațiilor comerciale, și stabilește modalități obiective și echidistante de evaluare a produselor, asigurând, totodată, respectarea cerințelor privind calitatea și siguranța, în scopul protejării consumatorilor.

Partea Specială, aplicabilă doar acelor furnizori care realizează mai mult de 20% din cifra lor de afaceri cu cele două rețele, include o serie consistentă de garanții și măsuri de protecție suplimentare create în beneficiul furnizorilor. Un element important de protecție este angajamentul conform căruia furnizorii incluși în această categorie nu vor fi delistați, excepție făcând situațiile cu totul excepționale, clar definite în procedură, care privesc în principal aspecte precum siguranța și sănătatea alimentelor, calitatea produselor, respectarea normelor legale.

De asemenea, acești furnizori vor beneficia de termene extinse de notificare și oportunități de remediere a eventualelor neconformități, creându-le astfel un cadru care să le permită adaptarea activității, creșterea performanțelor și soluționarea problemelor operaționale. Totodată, aceștia se vor bucura de un sprijin suplimentar, sub formă de consultanță și formare, respectiv colaborare directă cu reprezentații celor două rețele, în scopul dezvoltării și îmbunătățirii relațiilor comerciale”, conform unui comunicat transmis de Mega Image.

Setul de reguli propuse intenționează să asigure stabilitate și predictibilitate pe piața de retail din România, mai ales prin raportare la partenerii actuali ai celor două rețele de retail (Mega Image și Profi), cât și a potențialilor viitori parteneri ai Mega Image și Profi.

„Angajamentele propuse reprezintă o premieră în istoria achizițiilor similare de pe piața din România și denotă preocuparea companiei de a asigura transparență și siguranță la nivelul partenerilor comerciali sau ai potențialilor viitori parteneri, cât și de a reafirma angajamentul ferm de a aduce consumatorilor produse de calitate, sigure și la un preț competitiv, prin susținerea furnizorilor în acest demers.

Mega Image împreună cu grupul Ahold Delhaize își reafirmă angajamentul ferm de a aduce consumatorilor produse de calitate, sigure și la un preț competitiv, urmărind totodată susținerea furnizorilor în acest demers. În acest context, angajamentele propuse de către grupul Ahold Delhaize au în vedere garantarea continuării relațiilor comerciale benefice și eficiente, asigurând la nivelul pieței de retail din România predictibilitate și stabilitate, astfel încât furnizorii Mega Image și/sau Profi să se bucure de protecții suplimentare pentru o perioadă de timp de 24 de luni și să fie încurajați în diversificarea activității lor comerciale.

Menționăm că angajamentele propuse până la acest moment vizează exclusiv piața de aprovizionare (furnizorii). Urmare a continuării discuțiilor cu Consiliul Concurenței, vor fi propuse și angajamente ce privesc piața de desfacere.

În final, precizăm că transmiterea în consultare publică de către Consiliul Concurenței a angajamentelor propuse constituie un pas procedural firesc și obligatoriu, reglementat de regulile aplicabile în materia concentrărilor economice”, conform sursei citate.

Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, a transmis, printr-un comunicat publicat miercuri, că insituția va analiza „cu atenție toate observațiile primite și vom evalua angajamentele propuse în scopul asigurării unui mediu concurențial echitabil pentru toate părțile implicate”.

Procedura aferentă tuturor furnizorilor se va aplica pe termen nelimitat, iar cea aferentă furnizorilor relevanți se va aplica pe o perioadă de 2 ani de la finalizarea tranzacției și se actualizează după primul an.

Consiliul Concurenței a anunțat anterior că are o serie de îngrijorări concurențiale referitoare la tranzacția prin care belgienii de Delhaize vor să preia, prin lanțul Mega Image, supermarketurile Profi din România.

Consiliul Concurenței susținea că, pe unele piețe locale, unde sunt prezente cele două rețele, operațiunea poate conduce la reducerea posibilităților de alegere ale consumatorilor pentru achiziția de produse alimentare.

De asemenea, instituția afirmă că tranzacția ar putea genera efecte negative asupra activității unor furnizori având în vedere, pe de o parte, reducerea numărului de companii achizitoare și, pe de altă parte, consolidarea poziției Mega Image pe piața de achiziții. 

În octombrie anul trecut, grupul Ahold Delhaize anunța că ajuns la un acord privind achiziționarea companiei Profi Rom Food, care operează rețeaua de magazine Profi în România, de la MidEuropa. Tranzacția se ridică la 1,3 miliarde de euro și este cea mai mare tranzacţie anunțată anul trecut în România. Grupul Ahold Delhaize anunța în februarie că achiziția Profi ar trebui să aibă loc în a doua jumătate a anului 2024.

„Achiziția Profi ar trebui să se încheie în a doua jumătate a anului 2024 și va dubla dimensiunea operațiunilor din România. Deoarece momentul încheierii este incert, perspectivele noastre pentru 2024 exclud orice impact al acestei tranzacții”, transmitea grupul.

Mega Image ar putea deveni liderul pieței de retail din România, în urma tranzacției pentru rețeaua de magazine Profi, potrivit datelor financiare din 2022. Mage Image este pe locul șapte în top după cifra de afaceri din 2022, în timp ce Profi era pe patru, după cum a scris anterior Economedia aici. De asemenea, Mega Image ar putea deveni lider pe piața locală raportat și la numărul de angajați, dar și la numărul de magazine.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.