Topul retailerilor din România: Lidl rămâne liderul, fiind urmat de Kaufland și Carrefour/ Metro și PENNY urcă în clasament și devansează Auchan și Mega Image

alimente mancare, preturi mancare, retail, produse alimentare, industria agroalimentara Foto: David Izquierdo/ Dreamstime.com

Retailerul german Lidl rămâne în continuare liderul pieței de retail alimentar și în 2022, pentru trei ani la rând, înregistrând afaceri de 18,5 miliarde de lei, în fața rivalului său Kaufland, parte din același grup german, potrivit datelor analizate de Economedia de la Ministerul Finanțelor.

Astfel, Lidl a raportat pentru anul 2022 o cifră de afaceri de 18,5 miliarde de lei, un profit de aproximativ 1 miliard de lei și avea peste de 10.000 de angajați. Comparativ, în 2021, Lidl a avut afaceri de 14,87 miliarde lei miliarde lei și un profit net de 737,4 milioane lei.

Pe de altă parte, Kaufland, parte din același grup Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de 16 miliarde lei și un profit net de 884 milioane lei. Compania a încheiat anul 2022 cu 13.827 de angajați.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Pe locul trei se clasează grupul Carrefour, care operează patru companii în România, companii care au acumulat 14,7 miliarde de lei anul trecut, de la 13,1 miliarde de lei în 2021: Carrefour România (10,3 miliarde lei), Artima (2,4 miliarde lei), Columbus Internațional (1,1 miliarde lei), Supeco Investment (751 milioane de lei).

Carrefour S.A. a înregistrat afaceri de 10,3 miliarde de lei, în creștere 10,6% față de 2021 și un profit net de 314,1 milioane lei, în scădere cu 4,7%.

Artima a raportat afaceri de peste 2,4 miliarde de lei, cu 20,2% mai mult ca în 2021 și a trecut de la o pierdere de 27,8 milioane de lei la un profit de 3,4 milioane de lei anul trecut.

Lanțul Supeco a ajuns la afaceri de 751,7 milioane de lei, în creștere cu 20,6% față de 2021 și pierderi de 5,5 milioane lei. 

Columbus Internațional a încheiat 2022 cu o cifră de afaceri de 1,1 miliarde de lei, în creștere cu 10,2% față de 2021 și un profit net de 17,4 milioane de lei, care a crescut cu peste 200% în 2022. 

Următorul loc îi revine retailerul Profi, cu o cifră de afaceri de 11,7 miliarde de lei în 2022, în creștere cu 22% față de 2021 și a rămas pe pierderi, înregistrând pierderi de 285 milioane lei anul trecut față de 130 milioane de lei în 2021. Retailerul a încheiat anul trecut cu 13.714 de angajați.

Metro Cash&Carry România este retailerul care îi ia locul Mega Image în top. Anul trecut, Metro se afla pe locul șase în clasamentul celor mai mari retaileri la nivel național, după cifra de afaceri, după Lidl, Kaufland, Profi, Carrefour S.A. și Mega Image. Retailerul a avut o cifră de afaceri de 9,3 miliarde lei anul trecut, în creștere cu 28% față de 2021, însă a înregistrat pierderi de 42% față de 2021, de până la 38 milioane lei în 2022. Retailerul a menținut același nivel de angajați în 2022 ca în 2021.

Retailerul Mega Image, parte din grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, a înregistrat afaceri de 8,7 miliarde lei anul trecut, în creștere cu 16% față de 2021.

Compania a avut anul trecut și un profit net în creștere cu 29%, ajungând la 139 milioane lei. Mega Image a raportat în 2022 vânzări nete de 8,7 miliarde de lei. Potrivit datelor publicate pe Termene, profitul companiei a înregistrat creșteri, după ce doi ani la rând a fost în scădere (2021- 107 milioane lei, 2020 – 159 milioane lei). Pe de cealaltă parte, retailerul a avut anul trecut cu 45 mai puțini angajați, ajungând la 10.618 de angajați.

O altă schimbare în clasament este Rewe România, operatorul magazinelor PENNY, care a depășit Auchan, înregistrând afaceri de 7,1 miliarde lei anul trecut, în creștere cu 33% față de 2021. PENNY a înregistrat anul trecut un profit net de 152 milioane lei, în creștere cu 24% față de 2021.

Pe următorul loc se află retailerul francez Auchan care a încheiat 2022 cu o cifră de afaceri de 6,9 miliarde de lei, în creștere cu 9% față de 2021. Compania a raportat un profit în creștere anul trecut cu 17% față de 2021, la 100,3 milioane lei.

Selgros Cash & Carry România își menține poziția din 2021, situându-se pe locul 9 în topul retailerilor. Compania a înregistrat în o cifră de afaceri de 4,2 miliarde de lei în 2022, în creștere cu 7,29% comparativ cu 2021 și un profit net în creștere cu 45%, ajungând la 103,8 milioane de lei. În ceea ce privește numărul angajaților, Selgros a ajuns în 2022 la 4.733 de angajați.

Cora se află pe ultimul loc în topul retailerilor naționali, după cifra de afaceri. Romania Hypermarche, compania care operează cora la nivel național, a înregistrat pierderi nete de 33 milioane lei anul trecut, cu 20% mai mari față de 2021.

Retailerul a raportat afaceri de 1,5 miliarde lei anul trecut, în scădere cu 3% față de 2021. Și numărul angajaților a scăzut cu 5% în 2022, de la 2.584 de angajați la 2.478.

Reamintim că retailerul cora va ieși de pe piața din România, el va fi preluat de Carrefour, după cum a scris Economedia aici. Acordul vizează 10 hipermarketuri și 8 magazine Cora Urban, precum și preluarea celor aproximativ 2.400 de angajați, arată un comunicat de presă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: