ANALIZĂ Cum se schimbă clasamentul retailerilor din România/ Mega Image ar urma să devină cel mai mare retailer alimentar din piața locală după cifra de afaceri, numărul de angajați și numărul de magazine

Mega Image

Mega Image ar putea deveni liderul pieței de retail din România, în urma tranzacției de 1,3 miliarde de euro pentru rețeaua de magazine Profi, potrivit datelor financiare din 2022. Mage Image este pe locul șapte în top după cifra de afaceri din 2022, în timp ce Profi era pe patru, după cum a scris anterior Economedia aici. De asemenea, Mega Image ar putea deveni lider pe piața locală raportat și la numărul de angajați, dar și la numărul de magazine.

Astfel, conform datelor financiare din 2022, Mega Image (8,7 miliarde lei) și Profi (11,7 miliarde lei) ar avea cumulat afaceri de 20,4 miliarde de lei. Lidl, care este în prezent liderul pieței de retail din România, a avut în 2022 o cifră de afaceri de 18,5 miliarde de lei. Anul trecut următoarea companie în top era Kaufland, cu afaceri de 16 miliarde lei.

Mega Image, posibil lider și în funcție de angajați și numărul de magazine

De asemenea, Mega Image ar putea deveni și lider pe piața locală raportat și la numărul de angajați, dar și la numărul de magazine. 

Profi a avut anul trecut 13.714 de angajați, în timp ce Mega Image avea 10.618 de angajați. Astfel, cele două companii ar putea avea împreună peste 24.000 de angajați. Cel mai mare angajator din retail era în 2022 numără Kaufland, cu 13.827 de angajați.

Totodată, Mega Image ar putea deveni liderul și în ceea ce privește numărul de magazine deținute, în total peste 2.600 de magazine. Mega Image are în prezent 969 de magazine, în timp ce Profi deține o rețea de peste 1.650 de magazine în toată România. 

Reamintim că vânzarea retailerului Profi către grupul Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, pentru 1,3 miliarde euro, este cea mai mare tranzacție din România din acest an, după cum a scris aici Economedia. Tranzacția se va finaliza în cursul anului 2024.

Vânzarea Profi către Ahold Delhaize reprezintă cea mai mare tranzacție pe segmentul de produse alimentare din Europa continentală care implică un fond de private equity. De asemenea, tranzacția este cea mai mare de până acum pe segmentul alimentar din Europa Centrală și de Est, conform companiilor.

Citește mai mult: 

ANALIZĂ Vânzarea Profi către Mega Image este cea mai mare tranzacţie din România din acest an, peste vânzarea Enel către grecii de la PPC / Topul celor mai importante tranzacții din acest an

Comentarii

  1. Dacă după finalizarea preluării vor ”unifica” prețuirile la raft aducându-le la actualul nivel practicat de ”Mega Image”, cu siguranță vor ajunge pe ultimul loc. Eu am în zonă două magazine ”Mega Image” și un ”Profi” și diferențele sunt evidente. Și ca sortiment și ca preț practicat. Toate în favoarea ”Profi”. Dar cum la noi un lucru bun nu poate să dureze, va trebui să-mi caut altă sursă pentru cumpărăturile de zi cu zi.

    • La Mega se simte influenta sanatoasa de afaceri…. aia de la La Fourmie erau niste prosti marfa de calitate la preturi accesibile… au cumparat cei de la Mega marfa de calitate preturi mari, acum preturi mari marfa proasta …. urmeaza Profi sa aiba preturi mari… NIMENI NU SCAPA NEJECMANIT….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *