Tranziţia globală la vehiculele electrice va avea un amplu impact asupra investiţiilor, producţiei, comerţului internaţional şi ocupării forţei de muncă, a estimat marţi Fondul Monetar Internaţional (FMI) cu ocazia publicării noilor sale previziuni referitoare la evoluţia economiei mondiale, transmite Reuters, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Adoptarea în creştere a vehiculelor electrice reprezintă o transformare fundamentală a industriei auto mondiale. Va avea consecinţe ample”, susţine FMI.

Trecerea la automobilele electrice a accelerat în ultimii ani şi este văzută drept una dintre principalele modalităţi de a ajuta ţările să îşi atingă obiectivele climatice.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Potrivit FMI, în 2022, transportul a fost responsabil pentru 36% din emisiile de gaze cu efect de seră în SUA, 21% în Uniunea Europeană şi 8% în China.

Adoptarea în creştere a automobilelor electrice a fost sprijinită de obiectivul UE de a-şi reduce cu 50% emisiile automobilelor în perioada 2030-2035, comparativ cu nivelul 2021, în timp ce Guvernul american a oferit subvenţii pentru automobilele electrice şi staţiile de încărcare.

FMI subliniază că industria auto mondială se evidenţiază prin aceea că are salarii mari, profituri solide, pieţe mari de export şi utilizează un grad ridicat de tehnologie.

Accelerarea tranziţiei la automobilele electrice va modifica acest peisaj, în special dacă China îşi menţine actualul avantaj pe partea de producţie şi export, comparativ cu rivalii americani şi europeni. Conform unor scenarii pertinente privind penetrarea pieţei automobilelor electrice, PIB-ul Europei ar urma să fie redus cu 0,3% pe termen mediu, susţine FMI.

„În conformitate cu aceste scenarii, gradul de ocupare în sectorul auto se va reduce iar locurile de muncă vor fi direcţionate treptat spre sectoare cu o intensivitate a capitalului mai mică (cu o valoare adăugată mai mică pe lucrător)”, susţine FMI.

Atât SUA cât şi UE au impus tarife pentru automobilele electrice produse în China pentru a contracara ceea ce ele denumesc subvenţii incorecte ale Beijingului pentru constructorii chinezi. Luna trecută, Administraţia Biden a introdus tarife suplimentare de 100% pentru automobilele electrice chineze importate, în timp la începutul acestei luni statele membre UE au adoptat, la limită, tarife vamale suplimentare de până la 45% pentru automobilele electrice chineze importate.