Guvernul aprobă indicatorii pentru modernizarea DN 5 B Giurgiu – Ghimpați, legătura la A1 București – Pitești și la viitoarea Autostradă A6 București – Alexandria. Proiectul, în valoare de 500 de milioane de lei

Mădălina Podaru oct. 23, 2024 0 comentarii 1447 vizualizări
Giurgiu - Ghimpați

Guvernul aprobă azi proiectul pentru modernizarea DN 5B Giurgiu – Ghimpați (36,3 km), legătura la A1 București – Pitești și la viitoarea Autostradă A6 București – Alexandria.

“Alocăm și peste 500 de milioane de lei ca să reabilităm drumul național Giurgiu-Ghimpați, de 36 de kilometri”, a anunțat premierul Marcel Ciolacu, la începutul ședinței de guvern de azi.

Pe ordinea de zi a ședinței de azi se află proiectul de hotărâre de guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenţi obiectivului de investiţii ,,DN 5B km3+200 -km39+500 Giurgiu-Ghimpaţi”, judeţul Giurgiu

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari

Ministerul Transporturilor a aprobat luna trecută un proiect prin care va investi aproape 100 de milioane de euro pentru modernizarea acestui drum.

Drumul va ocoli municipiul Giurgiu, din zona intersecției cu strada Drumul Serei, și va ajunge până la intrarea în comuna Ghimpați.

În profil transversal, drumul are 2 benzi de circulație, cu următoarele elemente:
– platformă: 8,50 m – 9,00 m;
– parte carosabilă: 6,70 m + 7,20 m;
– acostamente: 2 x 1,00 m.

Primele lucrări de reabilitare ale DN 5B s-au realizat în perioada 1975-1978, prin execuția pe majoritatea lungimii a unei îmbrăcăminți din beton de ciment, în grosime de 18 cm, ulterior, în etape diferite, pe întreg traseul DN 5B s-a așternut un covor asfaltic, în grosime de 4 cm, precum și tratamente bituminoase succesive.

În prezent, drumul are numeroase degradări, fisuri și crăpături, rupturi și gropi, denivelări, făgașe, tasări, etc. De asemenea, există și o zonă instabilă, unde a alunecat taluzul, corpul drumului s-a deformat și s-a degradat structurii rutiere.

Zona Ghimpați (jud. Giurgiu) este una dintre variantele de pornire pentru Autostrada București – Giurgiu, la Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR).

Astfel, Autostrada București – Alexandria (A6) are până la Ghimpați posibilitatea de 3 benzi/sens exact pentru desprinderea Autostrăzii A5 București – Giurgiu.

„Autostrada București – Alexandria este una dintre variantele pentru desprinderea A5 București – Giurgiu, în zona Ghimpați, km. 12. București – Giurgiu va avea la bază o analiză multicriterială care va determina profilul drumului, autostradă sau drum expres, dar cel mai probabil, având în vedere valorile de trafic va fi autostradă. În același timp, analiza trebuie să fundamenteze aliniamentul ales. În prima etapă a analizei multi criteriale, Faza 1, vom avea patru sau cinci variante de traseu. Fiecare trebuie să includă constrângerile de pe traseu, autorizații de construire deja emise, rețele de utilități, investiții ale autorităților locale. Se vor selecta două variante, cele mai favorabile, în funcție de costul estimat și trafic. În cadrul analizei va fi și București – Ghimpați – Giurgiu, dar va fi și posibilitatea desprinderii din Autostrada București – Sud (A0), cel mai probabil continuarea Drumului Expres Măgurele, acum în etapa studiului de fezabilitate. Dintre acestea vom alege cea mai bună variantă de traseu. În ceea ce privește varianta de traseu București – Ghimpați, alături de colegii de la CNAIR am prevăzut profilul de 3 benzi/sens, de altfel, toate nodurile prevăd deja această a treia bandă, pentru că noi o considerăm favorită pentru București – Giurgiu, dar trebuie să fundamentăm. Între București și Giurgiu este zona protejată Comana, sit Natura 2000, zonă care trebuie ocolită. Din analizele noastre, aceasta ar fi una dintre variantele de traseu. Toate aceste variante vor fi analizate la Ministerul Transporturillor și CESTRIN în cadrul Modelului Național de Transport, acolo se vor face simulări de trafic”, a declarat directorul CNIR, Gabriel Budescu.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.