Zero kilometri inaugurați din Autostrada A1 Sibiu – Pitești în 2024, în ciuda promisiunilor ministrului. Pro Infrastructură: Punct critic la podul peste canalul Argeș de la Merișani

A1 Sibiu Pitesti Lot 5 WeBuild Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Asociația Pro Infrastructură susține că nu pot fi inaugurați nici măcar parțial, în 2024, primii 15 kilometri din cei 30 de pe primul lot din Autostrada A1 Sibiu – Pitești, din cauza unui punct critic la podul peste canalul Argeș de la Merișani, unde încă nu au fost instalate toate grinzile. Ministrul Sorin Grindeanu promitea chiar săptămâna trecută o inaugurare parțială pe Lotul 5 de la Pitești la Curtea de Argeș.

„Nimic pe Sibiu-Pitești 5 în 2024, în ciuda ultimelor promisiuni. Așa cum v-am spus și la început de septembrie, este clar că nu vom avea nimic inaugurat în acest an deși era posibilă o deschidere parțială în 2024 între nodurile Bascov și Mănicești, vreo 15 din totalul celor 30,35 kilometri ai Secțiunii 5 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești.”, arată Asociația.

Conform API, punctul critic rămas între Bascov și Mănicești: „Podul peste canalul Argeș de la Merișani înaintează foarte greu: mai sunt multe grinzi de instalat, predalele merg anevoios, apoi armare, suprabetonare, hidroizolație, asfalt și finisaje”.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Asociația susține că, chiar dacă politicienii, în frunte cu ministrul Grindeanu, încă promit că vom avea o inaugurare parțială, în teren „se vede cu totul altceva pentru că antreprenorul WeBuild este în continuare în dispute aprinse cu CNAIR și MT la podul suspendat de la Brăila”. Aici, ministerul Transporturilor prin CNAIR a aplicat WeBuild penalizări pentru întârzieri și neconformități, în timp ce constructorul solicită bani în plus.

API mai susține că oferta WeBuild a fost descalificată la licitația pentru „Perla Coroanei”, cei 41 km de pe Autostrada A3 care includ Tunelul Meseș. Economedia a scris anterior că pe acest lot se poartă bătălia „giganților”, iar UMB, Makyol și WeBuild se luptă pentru a câștiga licitația pentru cel mai scump lot de autostradă din România.

Astfel, asociația spune că este greu de crezut că WeBuild va face vreo concesie statului român și va da în trafic 15 kilometri cu 9 luni înainte de termenul contractual, septembrie 2025.

„Deschiderea completă a lotului este perfect fezabilă în prima parte a lui 2025, dacă italienii de la WeBuild doresc și dacă responsabilii (cei noi) din minister vor ști cum să îi convingă. Dacă nu, probabil ne apucă vara sau chiar termenul contractual din toamnă…”, conchide API.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat chiar săptămâna trecută că primii 15 km din Autostrada Sibiu-Piteşti vor fi daţi în folosinţă până la sfârşitul anului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.