Autostrada Unirii (A 8): Lotul Ditrău-Grințieș, care include 19 tuneluri și are 38 de kilometri, transmis pentru validare către Agenția de Achiziții Publice/ Pentru mai multe loturi au fost lansate deja licitațiile

Autostrada Targu Mures - Targu Neamt Sursa foto: Facebook/ Compania Națională de Investiții Rutiere

Compania Națională de Investiții Rutiere anunță că a transmis vineri către Agenția Națională pentru Achiziții Publice, documentația pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a lotului 2 A Ditrău-Grințieș de pe secțiunea montană a Autostrăzii ,,Unirii” -A 8.

Durata de proiectare și execuție a lotului cu o lungime de 37,9 kilometri, care se desfășoară în județele Harghita și Neamț este de 54 de luni (14 luni proiectare și 40 luni pentru execuție).

Proiectul include lucrări majore de artă (poduri, pasaje, viaducte, tuneluri) și volume considerabile de lucrări de excavare și consolidări. Lungimea totală a tunelurilor și a viaductelor (21 km) reprezintă 57 % din lungimea întregului lot :
• 19 tuneluri
• 63 de poduri și viaducte

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Cel mai lung viaduct, de 1184 de metri, este proiectat la km 35 peste râul Sabău, iar cel mai lung tunel dintre cele 19 tuneluri are 850 de metri.

Pe traseul lotului 2 A este prevăzut un nod rutier la Ditrău (conexiune cu DN 12 în jud. Harghita), iar la Est, în județul Neamț, conexiune cu Lotul 2 B Grințieș -Pipirig, o descărcare provizorie pentru a asigura funcționarea independentă a acestui lot.
Lotul Ditrău-Grințieș va fi prevăzut pe toată lungimea cu garduri ranforsate pentru a împiedica pătrunderea pe carosabil a animalelor sălbatice, menționează CNIR.

De asemenea, lotul 2 A are prevăzute spații de servicii tip S 3 cu parcare securizată (suprafață totală peste 100 000 mp), parcare de tip S 1, parcări de scurtă durată (stânga/dreapta) și un Centru de Întreținere și Coordonare.

După validarea ANAP, Compania Națională de Investiții Rutiere va stabili termenul pentru depunerea ofertelor și va publica documentația de atribuire a Lotului 2 A în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice. CNIR estimează că la începutul săptămânii viitoare va fi publicat în SEAP și contractul pentru Lotul 1 C Sărățeni-Joseni (32,4 km).

Secțiunea de munte Sărățeni-Pipirig de pe Autostrada ,,Unirii “-A 8 are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi :
1. Lotul 1C Sărățeni-Joseni (32,4 km)
2. Lotul 1D Joseni-Ditrău (14,4 km)
3.Lotul 2A Ditrău-Grințieș (37,9 km)
4.Lotul 2B Grințieș-Pipirig (31,5 km)

Compania de Drumuri a aprobat pe 13 ianuarie 2023 traseul final al secțiunii Târgu Neamț – Iași – Ungheni de pe Autostrada Unirii. „Traseul albastru” propus încă de anul trecut pentru a rezolva problemele din zona de nord a Iașiului are o lungime totală de 93 de kilometri, 55 de poduri și 2 tuneluri. Totodată, pe cei peste 90 de kilometri vor fi amenajate și 9 noduri rutiere, în medie un nod la fiecare 10 kilometri, ceea ce va asigura descărcările de pe A8 și legăturile cu rețeaua existentă.

Pentru secțiunea de munte, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat marți, 1 octombrie 2024, că Consiliul de Administrație a aprobat lansarea licitațiilor pentru patru loturi montane (116 km) ale Autostrăzii Unirii A8 (secțiunea Sărățeni – Pipirig), din județele Mureș, Harghita și Neamț. Valoarea totală estimată a celor patru loturi este de circa 4 miliarde de euro. Lotul Sărățeni – Joseni de 32 de kilometri a fost deja trimis la ANAP pentru aprobarea documentației.

Celelalte două loturi, „capetele”, sunt administrate de Compania de Drumuri (CNAIR), și au deja depuse oferte. La licitația pentru proiectarea și execuția lotului de munte Pipirig – Leghin de pe Autostrada Unirii A8, au fost depuse trei oferte, de la Danlin, Ozaltin și UMB. Lotul Pipirig – Leghin are o lungime de 19 kilometri și valoarea contractului este cuprinsă între 3,3 și 3,8 miliarde lei. Durata contractului este de 4 ani (12 luni proiectare și 36 luni execuție). Pentru celălalt lot de munte, Miercurea Nirajului – Sărățeni (23,5 km), două oferte de la companii din Turcia, respectiv Nurol și Ozaltin, au fost depuse în data de 19 august. Valoarea de licitație a contractului, finanțat prin Programul de Transport, este de maximum 3,35 miliarde lei (fără TVA), iar durata pentru proiectare și execuție este de 30 de luni (6 luni proiectare, 24 de luni execuție).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.