Autostrada Unirii (A8): Două oferte depuse pentru lotul de munte Miercurea Nirajului – Sărățeni (23,5 km) / Valoarea contractului este de 3,35 miliarde lei

Autostrada A7 A8 Nod turbion

Două oferte ale unor companii din Turcia au fost depuse la licitația pentru proiectarea și execuția lotului de munte Miercurea Nirajului – Sărățeni de pe Autostrada Unirii A8, anunță ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu și șeful CNAIR Cristian Pistol. Pentru celălalt lot de munte, Pipirig – Leghin, ofertele sunt așteptate până pe 28 august. Depunerea ofertelor pentru cele două loturi a fost amânată în mod succesiv, începând din luna mai, din cauza numeroaselor solicitări de clarificări.

Cele două oferte pentru lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni sunt ale:

1.  NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
2. Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) – INFRAVIS S.R.L. (Turcia – Romania).

Valoarea de licitație a contractului, finanțat prin Programul de Transport, este de maximum 3,35 miliarde lei (fără TVA), iar durata pentru proiectare și execuție este de 30 de luni (6 luni proiectare, 24 de luni execuție).

Pe traseul acestui nou Lot de autostradă vor fi construite și 2 tuneluri bidirecționale cu o lungime însumată de 1,07 km, în apropierea localității Măgherani (740 m) și în zona localității Chibed (330 m), transmite Sorin Grindeanu.

Acest lot de autostradă va traversa denivelat DJ135A și CF407 și va permite accesul într-un nod rutier care va face conexiunea cu DN13A, potrivit lui Cristian Pistol.

Lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni (23 km) este primul lot al secțiunii de munte de pe A8 – Autostrada Unirii. Valoarea contractului este cuprinsă între 3,3 și 3,9 miliarde lei, iar finanțarea este asigurată (40%) prin Programul Transport.

Termenul inițial pentru lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni (23 km) a fost prelungit anterior de șapte ori.

Directorul CNAIR Cristian Pistol spunea anterior pentru Economedia că amânările sunt datorate numărului mare de clarificări tehnice solicitate de companii. „Sunt peste 400 de clarificări pe lotul Pipirig – Leghin și circa 370 pe lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni”, a spus el.

Totuși, el spunea că se așteaptă ca ofertele să fie deschise la jumătatea lunii august pentru lotul Pipirig – Leghin și mai devreme pentru lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni.

Acum, pentru lotul Pipirig – Leghin, ofertele sunt așteptate până pe 28 august.

Lotul Pipirig – Leghin are o lungime de 19 kilometri și valoarea contractului este cuprinsă între 3,3 și 3,8 miliarde lei. Pe traseu vor fi construite 7 tuneluri cu o lungime totală de 1,4 kilometri și alte 46 structuri: poduri, pasaje viaducte. Durata contractului este de 4 ani (12 luni proiectare și 36 luni execuție).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Nurol construieste lotul Targu Mures – Miercurea Nirajului. Logic ar fi sa castige ei si sa continue autostrada. Nurol este in stare sa construieasca singur aceasta bucata inca usoara din sectiunea de munte.
    Pentru sectiuni intradevar grele sper ca vine Porr, Strabag, Geiger sa termine la termen, Umb este deja suprasolicitat.
    Acum sper ca macar castigatorul va fi ales repede si cu cap, sa castige Nurol.
    O sa aiba muncitorii, utilaje in apropiere pentru ca toamna incep lucrarile pe Targu Mures – Miercurea Nirajului.

  2. ”Înălțimile” de 600m de pe lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni justifică oare termenul ”de munte”?
    Eu înțeleg citarea unei surse, dar verifică cineva și informațiile?
    Un lot de munte dă prilejul unor limite de cost mai mari, dar ăsta e interesul băieților din CNAIR, nu al economedia.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.