Autostrada Unirii A8, secțiunea de munte: CNIR a transmis la ANAP lotul Sărățeni – Joseni/ Din 32 de kilometri, 16 km sunt pasaje și tuneluri

Autostrada A7 A8 Nod turbion

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a transmis la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația pentru proiectarea și execuția lotului Sărățeni – Joseni, primul lot al secțiunii montane Sărățeni – Pipirig de pe traseul Autostrăzii Unirii A8. Din lungimea totală de 32,4 km ai acestui lot, 16 kilometri reprezintă lungimea pasajelor și a tunelurilor. Contractul va putea fi lansat în licitație după validarea documentației de atribuire.

Durata de realizare a acestui lot de munte este de 54 de luni, din care 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție.

Acest lot de autostradă este unul dintre cele mai complexe de până acum, ținând cont că vor fi executate numeroase lucrări de artă: 39 poduri și pasaje, 3 tuneluri unidirecționale, 4 polate și 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte). Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de 16 kilometri, reprezentând 50% din lungimea totală a acestui lot de autostradă, de 32,4 km. Cel mai lung pasaj va avea 1.736 metri (pasajul peste DN 13 A și Calea Ferată), iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri. Pe traseul lotului 1 C sunt prevăzute două parcări de scurtă durată (stânga/dreapta) cu 12 spații de încărcare pentru mașini electrice.

Lotul Sărățeni – Joseni va avea și descărcări provizorii pentru a asigura funcționarea independentă.

Valoarea estimată și termenul pentru depunerea ofertelor vor fi anunțate după validarea ANAP.

Marți, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că Consiliul de Administrație a aprobat lansarea licitațiilor pentru patru loturi montane (116 km) ale Autostrăzii Unirii A8 (secțiunea Sărățeni – Pipirig), din județele Mureș, Harghita și Neamț. Valoarea totală estimată a celor patru loturi este de circa 4 miliarde de euro. Celelalte două loturi de munte, „capetele”, sunt administrate de Compania de Drumuri (CNAIR) și au deja depuse oferte.

Cele patru loturi sunt:
1. Lotul 1 C Sărățeni-Joseni (32,4 km.)
2. Lotul 1 D Joseni-Ditrău (14,4 km.)
3.Lotul 2 A Dirău-Grințieș (37,9 km.)
4.Lotul 2 B Grințieș-Pipirig (31,5 km.)
Pe traseul celor patru loturi din județele Mureș, Harghita și Neamț sunt prevăzute 38 de tuneluri și 183 de poduri, pasaje și viaducte. Termenele de realizare sunt de 54 luni (14 luni proiectare și 40 luni execuție) pentru loturile 1 C, 2 A și 2 B, iar pentru Lotul 1 D de 34 de luni (10 luni proiectare și 24 execuție).
Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport (2021-2027)”, a transmis CNIR.

Autostrada Unirii A8 are, în total, șase loturi de munte, dintre care construcția a două dintre ele, respectiv „capetele”, este administrată de CNAIR, iar alte patru sunt administrate de CNIR.

Cele șase loturi „de munte”:

  • Lot 1b: km 22+000 – Km 45+400 -Miercurea Nirajului – Sărățeni; – CNAIR
  • Lot 1c: km 45+400 – km 77+800 – Sărățeni – Joseni; – CNIR
  • Lot 1d: km 77+800 – km 92+195 – Joseni – Ditrău; – CNIR
  • Lot 2a: km 0+000 – km 37+900 – Ditrău – Grințieș; – CNIR
  • Lot 2b: km 37+900 – km 72+000 – Grințieș – Pipirig; – CNIR
  • Lot 2c: km 72+000 – km 89+000 – Pipirig – Vanatori Neamt (Leghin) – CNAIR.

La licitația pentru proiectarea și execuția lotului de munte Pipirig – Leghin de pe Autostrada Unirii A8, au fost depuse trei oferte, de la Danlin, Ozaltin și UMB. Lotul Pipirig – Leghin are o lungime de 19 kilometri și valoarea contractului este cuprinsă între 3,3 și 3,8 miliarde lei. Durata contractului este de 4 ani (12 luni proiectare și 36 luni execuție).

Pentru celălalt lot de munte, Miercurea Nirajului – Sărățeni (23,5 km), două oferte de la companii din Turcia, respectiv Nurol și Ozaltin, au fost depuse în data de 19 august. Valoarea de licitație a contractului, finanțat prin Programul de Transport, este de maximum 3,35 miliarde lei (fără TVA), iar durata pentru proiectare și execuție este de 30 de luni (6 luni proiectare, 24 de luni execuție).

Depunerea ofertelor pentru cele două loturi a fost amânată în mod succesiv, începând din luna mai, din cauza numeroaselor solicitări de clarificări.

Pentru secțiunea Târgu Neamț – Iași – Ungheni a Autostrăzii Unirii (A8), Consiliul Tehnico Economic din Ministerul Transporturilor a avizat la începutul lunii septembrie indicatorii tehnico-economici. Tronsonul din județul Iași are o lungime totală de 93,2 km și are un cost total de 26,39 miliarde lei (fără TVA).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.