Transportatorii rutieri vor protesta în Piaţa Victoriei din Bucureşti, miercuri, 29 septembrie pentru că problema impozitării diurnei încă nu a fost rezolvată, deşi discuţiile despre această situaţie au început încă de acum o jumătate de an în cadrul unui grup de lucru constituit la ANAF. Primăria Capitalei a aprobat protestul din 29 septembrie la care vor fi aduse şi autovehicule de mare tonaj iar circulaţia în zonă va fi restricţionată. Practic, firmele care fac transport rutier în ţările membre ale Uniunii Europene au primit decizii de impunere retroactiv, pe ultimii 5 ani iar sumele de plată sunt foarte mari, de zeci de mii de euro/şofer. În acest context, transportatorii cer ministrului finanţelor şi interimar la transporturi,  Dan Vîlceanu să aprobe o amnistie fiscală şi să înceapă discuţiile cu industria de transport rutier despre Directiva detaşării care va intra în vigoare din februarie 2022. De asemenea, patronatele din sector consideră că este vorba despre o dublă taxare, potrivit unui comunicat de presă al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri : ,,Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR – solicitã ministrului finanțelor, Dan Vîlceanu, care de curând a fost numit și ministru interimar la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, sã foloseascã conjunctura istoricã actualã și sã închidã subiectul reîncadrãrii diurnei ca venit salarial prin adoptarea unei amnistii fiscale. UNTRR mai solicitã Ministerului Finanțelor și Ministerului Transporturilor și Infrastructurii demararea urgentã a discuțiilor cu industria de transport rutier cu privire la modul de transpunere în legislația româneascã a directivei detașãrii începând cu luna februarie 2022. Industria de transport rutier din România nu poate fi taxatã de 2 ori – o datã pentru amnistie și o datã pentru directiva detașãrii. Sectorul transporturilor rutiere va fi profund afectat de eventuala aplicare a prevederii întoarcerii acasã a camionului la 8 sãptãmâni începând cu februarie 2022, mãsura care afecteazã industria tocmai pentru cã România nu produce și nu exportã suficient în UE.” au transmis transportatorii.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

ANAF menţiona în iunie că, printr-un Ordin comun al Ministerului Finanţelor şi Ministerului Muncii, a fost constituit un grup de lucru pentru a analiza problematica generate de reîncadrarea diurnelor/indemnizaţiilor de detaşare/delegare ca venit de natură salarială, propuneri care să vizeze atât perioadele anterioare cât şi modul de abordare în viitor, propunerile formulate putând viza inclusiv modificări legislative.

O amnistie fiscală pentru transportatori nu ar fi o premieră : s-a mai aplicat în 2015, după cum au precizat reprezentanţii Asociaţiei APTE 2002 (Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002).

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie