Transportatorii de mărfuri din România ameninţă că vor protesta luna viitoare la Bucureşti dacă Ministerul Finanţelor nu renunţă la impozitarea retroactivă a diurnei şoferilor care lucrează în Uniunea Europeană. Patronatele din transporturi solicită ANAF să aprobe o nouă amnistie fiscală aşa cum s-a mai întâmplat în 2015.
ANAF a trimis deja decizii de impunere cu efect retroactiv la zeci de firme iar prin impozitarea diurnei costurile actuale de transport ar creşte cu 15 % a spus la o conferinţă a transportatorilor Dorin Jurjuţ, reprezentant al asociaţiei APTE 2002 (Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002) : ,,Diurna nu este un venit salarial ci un drept al salariaţilor. Nu avem cum să supravieţuim, marja de profit pe branşă este, în general sub 1 %. În Ungaria şi Polonia diurnele sunt scutite, sunt numeroase facilităţi. Cerem Guvernului să ne lase în pace, să nu reinterpreteze legea. Nu se poate să vină control ANAF în firme în care inspectorul ştie că face verificarea împotriva voinţei lui dar ia contul ,,625” de diurnă şi ţi-l reintegrează. În secunda următoare eşti în faliment, clar. Şoferii vor pleca să lucreze pentru firmele din străinătate. Până la urmă firmele din Vest nu au nevoie de concurenţa firmelor din România ci doar de forţa de muncă. Nu înţeleg de ce Guvernul nu ia o poziţie la această problemă. “ a spus Dorin Jurjuţ.
Transportatorii de mărfuri mai spun că, pe lângă problema diurnei şi a lipsei de dialog cu instituţiile statului, piaţa resimte criza economică COVID – 19, legislaţia neclară din transporturile judeţene şi se aşteaptă totodată, la noi majorări ale tarifelor la asigurările RCA.
În primăvară, la Ministerul Finanţelor au fost mai multe grupuri de lucru iar fostul ministru, Alexandru Nazare solicita propuneri de rezolvare a problemelor : „Totodată, solicit ANAF să trateze de urgență problematica generată de reîncadrarea diurnelor/indemnizațiilor de detașare/delegare ca venituri de natură salarială și să formuleze propuneri unitare de soluționare”, arată Nazare, într-o postare pe Facebook.