Profitul Lufthansa a scăzut cu 9% în trimestrul III față de anul precedent, pe fondul creșterii costurilor și a concurenței

Lufthansa Boeing 747-830 Wikipedia, Konstantin von Wedelstaedt

Grupul german Lufthansa a raportat o scădere a profitului operaţional în al treilea trimestru, din cauza provocărilor pe care brandul principal le întâmpină în faţa concurenţei cu alte linii aeriene internaţionale şi a creşterii costurilor, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Profitul operaţional trimestrial s-a ridicat la 1,3 miliarde de euro, în scădere cu 9% faţă de anul precedent, însă în linie cu aşteptările analiştilor.

Carsten Spohr, CEO-ul Lufthansa, a subliniat că întârzierile în livrarea aeronavelor, problemele de punctualitate la hub-urile din Germania şi dezavantajele de reglementare afectează brandul principal.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

În contextul verii, o perioadă de vârf pentru călătorii, costurile în creştere şi criza din Orientul Mijlociu au influenţat negativ performanţele.

După publicarea rezultatelor, acţiunile Lufthansa au scăzut cu 2,68%, iar acţiunile companiilor aeriene Wizz Air, IAG (proprietarul British Airways) şi easyJet au înregistrat, de asemenea, scăderi.

Divizia de transport de pasageri a Lufthansa, inclusiv brandurile Austrian Airlines, Swiss International şi Eurowings, a obţinut un profit operaţional de 1,2 miliarde de euro în acest trimestru, faţă de 1,4 miliarde de euro anul trecut.

Pierderea a fost atribuită unei scăderi de 234 milioane de euro a rezultatelor Lufthansa Airlines şi unei recuperări mai lente a călătoriilor de afaceri.

Analistul Alex Irving a menţionat că Lufthansa este una dintre companiile europene cele mai dependente de călătoriile de afaceri, iar Spohr a precizat că nu se aşteaptă ca aceste călătorii să revină la nivelurile din 2019.

În plus, Lufthansa a suspendat ruta Frankfurt-Beijing din cauza competiţiei inegale cu companiile aeriene chineze, care au avantajul de a survola spaţiul aerian rusesc.

În încercarea de a redresa situaţia, Lufthansa a lansat un program de restructurare pentru brandul principal, vizând o recuperare a profitului operaţional până în 2026, cu o ţintă de economii de costuri de 1,5 miliarde de euro.

Compania şi-a menţinut estimările de profit anual pentru acest an, vizând un profit operaţional între 1,4 şi 1,8 miliarde de euro şi o marjă de profit pe termen mediu de 8%.