Toyota Motor a anunţat miercuri prima scădere a profitului trimestrial din ultimii doi ani, deoarece problemele sale de producţie şi vânzările mai slabe pe două pieţe cruciale – Japonia şi SUA – au oprit creşterea producătorului auto japonez, transmite Reuters, transmite News.ro.
Producătorul auto cu cele mai mari vânzări din lume a avut un profit record până la începutul acestui an, accentul pe care l-a pus pe modelele hibride ajutându-l să beneficieze de interesul crescând al consumatorilor pentru vehicule mai accesibile, comparativ cu vehiculele electrice mai costisitoare, alimentate cu baterii, pe fondul inflaţiei în creştere.
Dar problemele de calitate la unitatea sa de camioane şi autobuze Hino Motors, concurenţa puternică a mărcilor chineze pe cea mai mare piaţă auto din lume şi suspendarea producţiei a două modele, rezolvată acum, în SUA au început să-i încetinească impulsul vânzărilor în ultimele luni.
Toyota s-a angajat să reducă stimulentele şi să îmbunătăţească producţia în a doua jumătate a anului său fiscal şi până la sfârşitul lunii martie 2025, pe măsură ce continuă cu o revizuire a problemelor legate de certificare şi calitate.
”Uzina noastră din Indiana, care şi-a oprit parţial operaţiunile, a repornit şi ea luna trecută, iar în a doua jumătate a acestui an fiscal ne aşteptăm să revenim la un ritm anual de producţie globală de 10 milioane de unităţi”, a spus directorul financiar Toyota, Yoichi Miyazaki, într-un comunicat privind veniturile.
Reflectând o producţie mai slabă în prima jumătate a anului, Toyota şi-a revizuit miercuri ţinta de producţie de vehicule pentru anul fiscal curent, cu 1%, până la 10,85 milioane de unităţi, sau cu 240.000 mai puţine decât anul precedent.
Profitul operaţional al Toyota pentru cele trei luni până la sfârşitul lunii septembrie a fost de 1,16 trilioane de yeni (7,55 miliarde de dolari), în scădere cu 20% faţă de 1,44 trilioane de yeni cu un an mai devreme şi în mare măsură în conformitate cu media estimată a profitului de 1,2 trilioane de yeni a nouă analişti chestionaţi de LSEG.
Compania şi-a menţinut prognoza de profit pentru anul curent la 4,3 trilioane de yeni.
Profitul operaţional în America de Nord, care include piaţa din SUA, a fost afectat de o deteriorare a volumului vânzărilor şi de costurile mai mari ale forţei de muncă, în timp ce profitul din Japonia, cea mai profitabilă piaţă, a scăzut cu 28% din cauza vânzărilor mai mici de vehicule.
Profitul operaţional în China a scăzut în prima jumătate a anului financiar, în principal din cauza costurilor de marketing mai mari, deoarece compania încearcă să depăşească concurenţa puternică a preţurilor faţă de mărcile chineze.
Hibrizii au reprezentat mai mult de două cincimi din totalul vânzărilor globale ale Toyota şi ale maşinilor sale marca Lexus în iulie-septembrie, comparativ cu o treime în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Miercuri mai devreme, rivalul autohton mai mic al Toyota, Honda Motor, a raportat o scădere surprinzătoare, cu 15%, a profitului operaţional în al doilea trimestru, din cauza scăderii puternice a vânzărilor în China, ducând acţiunile celui de-al doilea mare producător auto din Japonia în scădere cu 5%. Acţiunile Toyota au crescut cu 1,7% după rezultate, sub o creştere de 2,6% pe piaţa mai largă.