Wizz Air a anunțat joi o scădere mai mare decât se aștepta a profitului net, compania fiind afectată de problemele continue cu inspecțiile motoarelor care au blocat avioanele sale Airbus și de impactul conflictului din Orientul Mijlociu.
Compania, care operează o flotă integral Airbus, a întâmpinat probleme cu motoarele Pratt & Whitney RTX, ceea ce a dus la imobilizarea aeronavelor pentru inspecții, limitând capacitatea transportatorului, scrie Reuters.
Wizz Air se așteaptă la presiuni continue asupra costurilor motoarelor GTF, compensate de îmbunătățirea eficienței și de un nou acord de compensare cu Pratt & Whitney, a declarat CEO-ul Jozsef Varadi.
„Rezervările de la sfârșitul perioadei nu arată o diminuare a cererii și anticipăm o dinamică pozitivă în a doua jumătate a anului, atât în ceea ce privește rezervările, cât și randamentul”, a adăugat Varadi.
Acțiunile companiei erau în scădere cu 3,1% până la ora 08:04 GMT.
Compania aeriană listată la Londra a declarat joi că profitul net pentru al doilea semestru al anului fiscal 2024, încheiat la 30 septembrie a scăzut cu 21% față de anul precedent, ajungând la 315,2 milioane de euro, aproximativ o cincime din aeronavele sale fiind reținute la sol din cauza potențialelor probleme cu motoarele Pratt & Whitney, notează Financial Times.
Dificultățile au împiedicat Wizz Air timp de mai bine de un an și au forțat-o să își reducă planurile ambițioase de creștere. Numărul pasagerilor a crescut cu mai puțin de 1 % față de anul precedent, ajungând la 33,3 milioane.
Pe fondul tensiunilor geopolitice crescute din Orientul Mijlociu, Wizz Air a suspendat zborurile spre și dinspre Tel Aviv până pe 14 ianuarie, dar intenționează să realoce capacitatea către alte piețe, așteptându-se la un impact minim în perioada Crăciunului, a declarat CEO-ul pentru Reuters.
Analistul Harry J Gowers de la JP Morgan a declarat: „Wizz își reorientează rețeaua în jurul piețelor de bază, concentrându-se pe densitate mai degrabă decât pe extinderea pe noi piețe, ceea ce ar trebui să aducă beneficii de randament”.
Rezultatele Wizz Air sunt în linie cu rivalii europeni, cum ar fi Air France-KLM și Ryanair, care au avut marjele de profit reduse de costurile ridicate, cererea scăzută și intensificarea concurenței.