Pentru Autostrada Sibiu-Pitești a fost emisă autorizația de construire pentru Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni), etapa I. Este vorba de 12 din cei 37 de kilometri ai Secțiunii 3.
Costul lucrărilor autorizate este de 1,3 miliarde lei.
„Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a emis astăzi Autorizația de Construire pentru Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești (A1) – etapa I, inclusiv pentru tunelul de 1,7 km lungime (tunelul Poiana)”, a transmis Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Documentul poate fi consultat AICI.
Lucrările pe Secțiunea 3 (37,4 km) a Autostrăzii Sibiu-Pitești trebuie finalizate până în luna noiembrie 2027 (conform contractului).
Tunelul Poiana de pe Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni) este cel mai lung tunel de pe această autostradă.
Autostrada Sibiu-Pitești (formată din 5 secțiuni) va avea o lungime de 122,11 km și face parte din Coridorul 4 Pan-european, care tranzitează România de la Est la Vest (între Portul Constanța și Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac).
Contractul de 5,3 miliarde lei pentru Lotul 3 Tigveni – Cornetu (37 km) a fost semnat în august 2022, cu asocierea WeBuild (Italia) – Tancrad (România), iar ordinul pentru începerea proiectării s-a dat în februarie 2023, durata de 12 luni pentru Proiect Tehnic fiind cu mult depășită. Durata de execuție de 45 de luni va fi calculată de la momentul Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (OIL). Este cel mai mare contract de execuție semnat pentru un lot de autostradă din România. WeBuild a licitat, dar nu a câștigat contractul pentru „Lotul Meseș” de pe Autostrada Transilvania, lotul cu tunel de aproape 3 kilometri. CNAIR a desemnat câștigător constructorul Makyol, dar WeBuild și MAPA au depus contestație la CNSC.