Compania aeriană irlandeză Ryanair a dat în judecată un pasager pentru 15.000 de euro în urma unui comportament indisciplinat la bordul unuia dintre zborurile sale, scrie Euronews.
Aceasta este prima acțiune civilă de acest gen din Irlanda și face parte din politica de toleranță zero a transportatorului low-cost în ceea ce privește perturbările la bord.
Pasagerul în cauză a provocat anul trecut devierea unui zbor de la Dublin, capitala Irlandei, la Lanzarote, o insulă care ține de Spania, fiind cea mai estică din Arhipelagul Insulele Canare, și care se află la 1.000 km de Peninsula Iberică. .
Compania aeriană a avertizat că aceasta nu va fi ultima dată când va ajunge în instanță din cauza comportamentului inacceptabil la bordul aeronavelor sale.
La 20 decembrie, Ryanair a intentat o acțiune în instanță la Irish Circuit Court pentru despăgubiri de peste 15.000 de euro împotriva unui pasager care a provocat devierea unui zbor Dublin – Lanzarote în Portugalia.
Avionul a fost nevoit să rămână în orașul Porto peste noapte pe 9 aprilie 2023, iar compania aeriană a trebuit să ofere cazare la hotel pentru 160 de pasageri.
„Comportamentul impardonabil al acestui pasager a forțat acest zbor să fie deviat la Porto, unde a fost întârziat peste noapte, cauzând 160 de pasageri să se confrunte cu perturbări inutile, precum și să piardă o zi întreagă din vacanța lor”, a declarat compania aeriană într-un comunicat.
„Este complet inacceptabil ca pasagerii care muncesc din greu pentru a se bucura de o călătorie alături de familie/prieteni să fie privați de această plăcere din cauza comportamentului necorespunzător al unui singur pasager.”
Compania aeriană nu a oferit detalii suplimentare cu privire la identitatea pasagerului sau la ceea ce a făcut acesta pentru ca zborul să fie deviat.
Compania aeriană a subliniat că va proceda la fel și cu alți pasageri care nu se vor comporta civilizat.
„Ryanair are o politică strictă de toleranță zero față de comportamentul necorespunzător al pasagerilor și va continua să ia măsuri decisive pentru a combate comportamentul turbulent al pasagerilor în aeronave, în beneficiul marii majorități a pasagerilor care nu perturbă zborurile”, a mai spus compania aeriană în comunicat.
„Acțiunea în instanță demonstrează doar una dintre numeroasele consecințe pe care pasagerii care perturbă zborurile le vor suporta ca parte a politicii de toleranță zero a Ryanair și sperăm că această acțiune va descuraja alte comportamente perturbatoare pe zboruri, astfel încât pasagerii și echipajul să poată călători într-un mediu confortabil și respectuos”, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Deși acesta este primul caz în care o companie aeriană dă în judecată un pasager pentru comportament turbulent, ar putea crea un precedent pentru alte companii.
Dr. Brian Flanagan, profesor asociat la Școala de Drept și Criminologie din cadrul Universității Maynooth, a declarat pentru RTÉ News că „alte companii aeriene se vor uita atent la acest caz”.
„Cred că dacă va avea succes, mulți oameni din industrie vor fi destul de mulțumiți și s-ar putea ca și potențialii pasageri să fie mulțumiți că există această cale de atac”, a spus el.