Tesla a prezentat oficial noul Model Y, numit Juniper, pe site-ul său din China. Prețurile încep de la 263 500 yuani (aproximativ 34 900 euro sau 35 900 USD), livrările fiind programate să înceapă în martie. Primele detalii despre baterie și propulsie au fost dezvăluite acum prin intermediul unui dosar de reglementare în China, scrie Electrive.
Tesla aduce acum multe dintre caracteristicile modelului 3 Highland la modelul Y. Acestea includ îmbunătățiri ale acusticii, care ar trebui să conducă la un interior mai liniștit. Există acum, de asemenea, iluminare ambientală și un ecran suplimentar pentru pasagerii din spate. De asemenea, vor exista scaune noi, inclusiv o funcție de ventilație, iar spătarele scaunelor din spate se rabatează acum electric. Un volan cu aspectul noului Model 3 este, de asemenea, instalat în Juniper Model Y, dar probabil cu o schimbare (pentru mulți oameni decisivă): în unele fotografii ale interiorului, pot fi văzute pârghiile clasice ale indicatoarelor, care au fost înlocuite cu butoanele volanului în Model 3 Highland.
Tesla este încă reținută în privința detaliilor tehnice. Se spune doar că Model Y Juniper va fi mai eficient și va avea mai multă putere. Eficiența poate fi dedusă doar din cifrele de autonomie: Pentru Model Y Long Range cu tracțiune integrală și jante de 19 inch, Tesla declară acum 719 kilometri conform ciclului chinez CLTC; anterior, era vorba de 688 kilometri. Nu se știe dacă acest lucru este obținut pur și simplu prin măsuri de eficiență pe tracțiune sau printr-o baterie puțin mai mare. După 4 ani și jumătate de construcție, îmbunătățirea este relativ mică. Pe de altă parte, Model Y era deja unul dintre cele mai eficiente modele din clasa sa înainte de facelift.

Nu există încă informații cu privire la performanța de încărcare. Odată cu Model 3 Highland, nu au existat modificări semnificative la cunoscuta „curbă de încărcare Tesla”, care începe cu un vârf ridicat la un nivel de încărcare foarte scăzut și apoi scade aproape liniar. Conform informațiilor din China, totuși, sistemul de 400 de volți va rămâne în vigoare, ceea ce înseamnă că puterea maximă de încărcare (cu curentul obișnuit Tesla de peste 500 de amperi) va rămâne probabil la 250 kW.
Modelul Y Juniper poate accelera mai bine. Deși creșterea performanței nu a fost încă comunicată, Model Y cu tracțiune integrală este acum de așteptat să realizeze sprintul standard de la staționare la 100 km/h în 4,3 secunde în loc de 4,9 secunde. Acest lucru ar indica o creștere semnificativă a performanței, deoarece 0,6 secunde nu sunt salvate cu câțiva kilowați în plus. Cu toate acestea, controlul îmbunătățit al tracțiunii integrale ar putea, de asemenea, să îmbunătățească tracțiunea și, astfel, să scurteze timpul de sprint fără a fi nevoie de mai multă putere.
Potrivit unui document de reglementare depus la Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației din China (MIIT), Tesla va oferi două variante cu un singur motor ale modelului Y facelift și o versiune cu două motoare. Prima este alimentată de baterii LFP cu un conținut energetic de 62,5 kWh furnizate de CATL. Aceste variante de model oferă o putere de vârf de 220 kW. Varianta cu două motoare vine cu un motor frontal cu o putere de vârf de 137 kW, în timp ce motorul din spate oferă până la 194 kW – deci o putere totală de 331 kW. În acest caz, Model Y utilizează baterii cu litiu cu un conținut energetic de 78,4 kWh, care sunt furnizate de LG Energy Solution.
Designul este primul lucru care atrage atenția cu privire la versiunea Juniper: Tesla a revizuit fundamental aspectul bestsellerului său, chiar dacă linia curbată familiară a acoperișului Model Y rămâne. Cu toate acestea, în loc să adapteze designul SUV-ului la Model 3 Highland, Tesla l-a modelat după Cybertruck și Cybercab. În partea frontală, există blocuri optice extrem de înguste și o bandă luminoasă LED continuă. Pe baza câtorva imagini prototip, încă se putea presupune că Model Y ar avea faruri din două părți. Acum este clar că farurile de ceață au fost mutate puțin în sus, ceea ce explică deschiderile din filmul de camuflaj. Cu toate acestea, farurile principale par a fi integrate în LED-urile înguste și nu sunt ascunse într-o unitate separată dedesubt, cum este cazul Xpeng sau Nio. Aceste mărci sunt adesea folosite în rețelele sociale pentru a compara noul design.
Există, de asemenea, o bandă de lumină continuă în spate – de data aceasta în contrast cu Model 3. Deși luminile din spate în sine sunt modelate pe Highland, acestea sunt conectate printr-un element optic.
Modelul Juniper nu este încă listat pe site-ul german Tesla; imaginile și datele versiunii cunoscute sunt încă disponibile aici. Există un motiv simplu pentru care Model Y Juniper va fi disponibil mai întâi în China și pe alte piețe asiatice: acestea vor fi deservite de Giga Shanghai, unde producția modelului Juniper ar fi început deja. Pentru o premieră în Europa și SUA, fabricile de acolo trebuie mai întâi să fie transformate, ceea ce este de așteptat în următoarele săptămâni și luni.