Mituri în energie. Cum afectează electrificarea amprenta de carbon a unei clădiri sau a unei mașini?

masini electrice Sursa foto: Lektri.co

Este adevărat că electrificarea nu reduce amprenta de carbon a unei clădiri sau a unui autovehicul? Dimpotrivă, specialiștii și datele arată că electrificarea clădirilor și a autovehiculelor reduce semnificativ amprenta de carbon, mai ales atunci când este implementată în contextul unei tranziții mai largi către surse regenerabile de energie.

  • Specialiști în domeniul energiei și schimbărilor climatice și date oficiale explică și
    demontează câteva mituri legate de tranziția energetică, într-o serie de articole publicate
    de Economedia. Secțiunea „Tranziția energetică și miturile sale” este susținută de PPC România.

Electrificarea înseamnă înlocuirea tehnologiilor sau proceselor care utilizează combustibili fosili,
cum ar fi motoarele cu ardere internă și centralele pe gaz, cu produse echivalente alimentate
electric, cum ar fi vehiculele electrice sau pompele de căldură. Aceste înlocuiri sunt de obicei
mai eficiente, reducând cererea de energie, și au un impact din ce în ce mai mare asupra emisiilor
pe măsură ce generarea de energie electrică este decarbonizată, potrivit Agenției Internaționale a
Energiei (AIE). Așadar, această direcție devine și mai eficientă în contextul unei tranziții mai
largi către surse regenerabile de energie.

Electrificarea clădirilor se referă la trecerea către utilizarea energiei electrice în locul arderii
combustibililor fosili precum petrolul, gazul și cărbunele pentru încălzire și gătit. Obiectivul este construirea de clădiri complet electrice, alimentate cu energie solară, eoliană și alte surse de electricitate cu impact redus asupra mediului. Aceste metode de electrificare funcționează ca o strategie de decarbonizare, deoarece electricitatea utilizată este sau este pe cale de a fi generată din resurse curate, susține și US Green Building Council.

Analize Economedia

MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta

În ceea ce privește vehiculele, chiar dacă mașinile electrice cu baterii nu emit gaze cu efect de seră prin țevile de eșapament, trebuie spus că unele emisii sunt generate în procesul de construcție și încărcare a vehiculelor. Cu toate acestea, vehiculele electrice sunt în mod clar o opțiune cu emisii mai reduse decât mașinile cu motoare cu combustie internă., conform unei analize publicate de platforma Climate Portal, dezvoltată de MIT. Pe parcursul duratei lor de viață, vehiculele electrice vor crea mai puține emisii de dioxid de carbon decât mașinile pe benzină în aproape orice condiții.

AIE prezintă câteva calcule: o mașină medie tipică cu un motor pe benzină și condusă 42 km pe zi va fi responsabilă pentru emisii pe durata ciclului de viață de 54,1 t de CO2-eq pe o durată de viață de 15 ani în scenariul politicilor actuale. Un vehicul hibrid plug-in echivalent ar produce 36,9 t, sau cu 32% mai puțin pe durata sa de viață. Un vehicul electric cu baterie echivalent cu o autonomie de 300 km ar produce 25 t, cu 54% mai puțin pe durata de viață decât un vehicul convențional cu combustie internă și cu 32% mai puțin decât un EV hibrid plug-in echivalent. În ciuda emisiilor de fabricație mai mari asociate cu producerea bateriei, emisiile cumulate ale mașinilor electrice cu baterie sunt mai mici decât cele ale echivalentului său cu combustie internă după 2 ani.

Această secțiune este susținută de PPC România.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.