Toate mărcile grupului Renault au înregistrat în 2024 vânzări în creștere, ca urmare a lansării a 10 modele, anunță azi reprezentanții companiei cu prezență și în România. În Europa, Renault Group a înregistrat o creștere a vânzărilor de 3,5%, dublă față de cea a pieței. Cu 1.599.051 unități vândute, Renault Group se află pe podiumul constructorilor auto de pe continent. Modelul Dacia Sandero este cel mai vândut vehicul pe toate canalele de distribuție. În 2024, Dacia a vândut 676.340 de vehicule la nivel mondial (+2,7% față de 2023) cu creșteri ale cotei de piață, în special în Italia (+13,1%), în Maroc (+16,3%), în Spania (+12,4%), precum și în Belgia și în Luxemburg (+15,4%).
În 2024, Renault Group a vândut 264.815 vehicule la nivel global (+1,3% vs. 2023).
-
- Renault: 577.351 vehicule (+1,8% vs. 2023)
- Dacia: 676.340 vehicule (+ 2,7% vs. 2023)
- Alpine: 4.585 vehicule (+5,9% vs. 2023)
În afara Europei, marca Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor în Brazilia (+10,3%), datorită modelului Kardian, și în Coreea de Sud (+80,6%), datorită lansării modelului Grand Koleos, primul vehicul al noii entități Renault Korea.
Compania anunță că vânzările către clienții de retail în Europa reprezintă peste 63% din vânzările Grupului (+ 21 puncte procentuale vs. media pieței) cu 4 modele în top 10 în această categorie. Vânzările în segmentul C și în segmentele superioare în Europa reprezintă 30% din vânzările Grupului. Marca Renault a lansat modelele: Scenic E-Tech, Symbioz și Rafale, în timp ce Dacia a dezvăluit Bigster la Salonul Auto de la Paris.
Renault Group spune că își continuă ofensiva de electrificare, 34,7% din vânzările din Europa fiind modele electrificate (+ 7,5 puncte procentuale vs. 2023).
-
- Vânzările de vehicule hibride au crescut cu 45%, reprezentând acum 25,5% din vânzările totale ale Grupului (+ 7,5 puncte procentuale vs. 2023). Marca Renault își consolidează poziția a doua în Europa cu 40% vehicule hibride din totalul vânzărilor de mașini termice.
- Vehiculele electrice au reprezentat 9% din vânzările Renault Group într-un an al tranziției în ceea ce privește gama de modele. Acest lucru se reflectă deja în mixul din trimestrul al patrulea, care reprezintă peste 12% din totalul vânzărilor, cu aproape 5 puncte procentuale mai mult decât în restul anului. În cazul mărcii Renault, vehiculele electrice reprezintă 13% din totalul vânzărilor. Lansat în luna octombrie, Renault 5 E-Tech a fost cea mai vândută mașină electrică pe piața franceză în noiembrie și decembrie.
Nivelul comenzilor la nivel de Grup în Europa reprezentau, la sfârșitul lunii decembrie, echivalentul a 2 luni de vânzări.
În 2025, Grupul va lansa 7 noi modele: Pentru a susține ofensiva de electrificare în Europa vor fi introduse pe piață: Renault 4 E-Tech, Dacia Bigster, Alpine A390 și Mobilize Duo/Bento. Alte vehicule vor fi lansate în cadrul International Game Plan, pentru a crește cota de piață a mărcii Renault în America Latină.
Marca Renault
Cel mai bine vândut brand francez din lume în 2024, Renault a înregistrat vânzări de 1.577.351 unități (PC+LCV), în creștere cu +1,8 puncte procentuale vs. 2023.
În Europa, vânzările Renault au crescut cu 3,3%, peste creșterea pieței (+ 1,7%), ajungând la 1.009.672 vehicule. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate în Franța (+0,4%), Spania (+10,8%), Marea Britanie (+21,4%) și Italia (+6,7%). Marca își urmărește strategia bazându-se, pe de o parte, pe o ofertă hibridă de succes (care realizează peste o treime din vânzări) și, pe de altă parte, pe o ofertă 100% electrică, în care se disting cele două modele câștigătoare ale titlului Mașina Anului în Europa în ultimii doi ani (Scenic E-Tech – premiul COTY 2024 și Renault 5 E-Tech – premiul COTY 2025). Renault 5 E-Tech a fost totodată cel mai bine vândut vehicul electric din Franța în lunile noiembrie și decembrie. Marca este lider în Europa pe piața vehiculelor utilitare ușoare cu 310.458 înmatriculări (+4,6% față de 2023).
În afara Europei, Renault a înregistrat o creștere pe piețele în care au fost lansate noi modele: datorită modelului Kardian, vânzările au crescut cu 10,3% în Brazilia și cu 7,2% în Maroc. În urma lansării modelului Grand Koleos, primul vehicul al noii entități Renault Korea, vânzările au crescut cu 80,6% în Coreea de Sud.
Urmându-și strategia orientată spre valoare, Renault și-a continuat ofensiva pe segmentul C și pe cele superioare, lansând modelele Scénic E-Tech, Symbioz și Rafale. Vânzările către clienții de retail au reprezentat mai mult de jumătate din total.
În 2025, Renault își va continua ofensiva de electrificare odată cu lansarea comercială a modelului Renault 4 E-Tech. Renault 5 E-Tech, care va beneficia de o nouă versiune, cu o baterie de 40 KWh, va fi disponibil, treptat, pe noi piețe.
Marca Dacia
În 2024, Dacia a vândut 676.340 de vehicule la nivel mondial (+2,7% față de 2023) cu creșteri ale cotei de piață, în special în Italia (+13,1%), în Maroc (+16,3%), în Spania (+12,4%), precum și în Belgia și în Luxemburg (+15,4%). Acest rezultat este consecința unui plan produs puternic, susținut de 4 modele de bază: Sandero, Duster, Jogger și Spring. Dinamica de creștere va continua și în 2025 odată cu apariția în gamă a modelului Bigster, ale cărui comenzi au fost deschise la începutul lunii ianuarie, și care va fi disponibil în reprezentanțe în primăvara lui 2025. De asemenea, Dacia și-a consolidat poziția pe podiumul mărcilor vândute pe piața de retail (cea a clienților persoane fizice). Dacia Sandero a rămas, pentru al 8-lea an consecutiv, începând din 2017, cel mai vândut model către clienții persoane fizice de pe continent. În plus, în 2024, Sandero a fost cel mai vândut model din Europa pe toate canalele de distribuție.
În 2025, Dacia va aborda segmentul C-SUV, cu Bigster, și își va continua demersurile de electrificare, urmând să dispună de 3 modele cu motorizare hibridă (Jogger, Duster și Bigster).
Marca Alpine
Pentru al patrulea an consecutiv, Alpine a înregistrat o creștere a vânzărilor (+5,9% față de 2023), care au totalizat 4.585 vehicule. Italia (+37,5%), Marea Britanie (+24,9%), Spania (+19,3%) și Germania (+10,6%) au fost piețele care au susținut cel mai mult creșterea mărcii. Anul 2024 a marcat un punct de cotitură pentru Alpine odată cu lansarea modelului A290, prima mașină sport de oraș 100% electrică a mărcii, care a câștigat titlul Mașina Anului 2025 în Europa (alături de Renault 5 E-TECH).
În 2025, gama Alpine va fi completată de modelul A390, un SUV 100% electric din segmentul C. Totodată, marca își va continua expansiunea internațională, în special în Irlanda și țările nordice (Norvegia, Finlanda și Danemarca).
Marca Mobilize
În luna octombrie 2024, Mobilize a deschis comenzile pentru modelul Duo, disponibil în două versiuni, cu sau fără permis de conducere. Angajată în demersul de a propune soluții de încărcare simple și accesibile posesorilor de vehicule electrice, marca a introdus serviciul de încărcare bidirecțională la domiciliu. Intitulat Mobilize Power, acesta este disponibil pe modelele Renault 5 E-Tech electric și Alpine A290. Mobilize își continuă totodată extinderea rețelei de încărcare ultra-rapidă Mobilize Fast Charge în Franța, precum și în Italia, în urma acordului semnat cu societatea Autostrade per l’Italia.