Renault anunță o creștere a vânzărilor de 3,5% în Europa în 2024, dublă față de cea a pieței/ Dacia Sandero este cel mai vândut vehicul pe toate canalele de distribuție

dacia sandero Sursa foto: Dacia

Toate mărcile grupului Renault au înregistrat în 2024 vânzări în creștere, ca urmare a lansării a 10 modele, anunță azi reprezentanții companiei cu prezență și în România. În Europa, Renault Group a înregistrat o creștere a vânzărilor de 3,5%, dublă față de cea a pieței. Cu 1.599.051 unități vândute, Renault Group se află pe podiumul constructorilor auto de pe continent. Modelul Dacia Sandero este cel mai vândut vehicul pe toate canalele de distribuție. În 2024, Dacia a vândut 676.340 de vehicule la nivel mondial (+2,7% față de 2023) cu creșteri ale cotei de piață, în special în Italia (+13,1%), în Maroc (+16,3%), în Spania (+12,4%), precum și în Belgia și în Luxemburg (+15,4%).

În 2024, Renault Group a vândut 264.815 vehicule la nivel global (+1,3% vs. 2023).

    • Renault: 577.351 vehicule (+1,8% vs. 2023)
    • Dacia: 676.340 vehicule (+ 2,7% vs. 2023)
    • Alpine: 4.585 vehicule (+5,9% vs. 2023)

În afara Europei, marca Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor în Brazilia (+10,3%), datorită modelului Kardian, și în Coreea de Sud (+80,6%), datorită lansării modelului Grand Koleos, primul vehicul al noii entități Renault Korea.

Analize Economedia

MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta

Compania anunță că vânzările către clienții de retail în Europa reprezintă peste 63% din vânzările Grupului (+ 21 puncte procentuale vs. media pieței) cu 4 modele în top 10 în această categorie. Vânzările în segmentul C și în segmentele superioare în Europa reprezintă 30% din vânzările Grupului. Marca Renault a lansat modelele: Scenic E-Tech, Symbioz și Rafale, în timp ce Dacia a dezvăluit Bigster la Salonul Auto de la Paris.

Renault Group spune că își continuă ofensiva de electrificare, 34,7% din vânzările din Europa fiind modele electrificate (+ 7,5 puncte procentuale vs. 2023).

    • Vânzările de vehicule hibride au crescut cu 45%, reprezentând acum 25,5% din vânzările totale ale Grupului (+ 7,5 puncte procentuale vs. 2023). Marca Renault își consolidează poziția a doua în Europa cu 40% vehicule hibride din totalul vânzărilor de mașini termice.
    • Vehiculele electrice au reprezentat 9% din vânzările Renault Group într-un an al tranziției în ceea ce privește gama de modele. Acest lucru se reflectă deja în mixul din trimestrul al patrulea, care reprezintă peste 12% din totalul vânzărilor, cu aproape 5 puncte procentuale mai mult decât în restul anului. În cazul mărcii Renault, vehiculele electrice reprezintă 13% din totalul vânzărilor. Lansat în luna octombrie, Renault 5 E-Tech a fost cea mai vândută mașină electrică pe piața franceză în noiembrie și decembrie.

Nivelul comenzilor la nivel de Grup în Europa reprezentau, la sfârșitul lunii decembrie, echivalentul a 2 luni de vânzări.

În 2025, Grupul va lansa 7 noi modele: Pentru a susține ofensiva de electrificare în Europa vor fi introduse pe piață: Renault 4 E-Tech, Dacia Bigster, Alpine A390 și Mobilize Duo/Bento. Alte vehicule vor fi lansate în cadrul International Game Plan, pentru a crește cota de piață a mărcii Renault în America Latină.

Marca Renault

Cel mai bine vândut brand francez din lume în 2024, Renault a înregistrat vânzări de 1.577.351 unități (PC+LCV), în creștere cu +1,8 puncte procentuale vs. 2023.

În Europa, vânzările Renault au crescut cu 3,3%, peste creșterea pieței (+ 1,7%), ajungând la 1.009.672 vehicule. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate în Franța (+0,4%), Spania (+10,8%), Marea Britanie (+21,4%) și Italia (+6,7%). Marca își urmărește strategia bazându-se, pe de o parte, pe o ofertă hibridă de succes (care realizează peste o treime din vânzări) și, pe de altă parte, pe o ofertă 100% electrică, în care se disting cele două modele câștigătoare ale titlului Mașina Anului în Europa în ultimii doi ani (Scenic E-Tech – premiul COTY 2024 și Renault 5 E-Tech – premiul COTY 2025). Renault 5 E-Tech a fost totodată cel mai bine vândut vehicul electric din Franța în lunile noiembrie și decembrie. Marca este lider în Europa pe piața vehiculelor utilitare ușoare cu 310.458 înmatriculări (+4,6% față de 2023).

În afara Europei, Renault a înregistrat o creștere pe piețele în care au fost lansate noi modele: datorită modelului Kardian, vânzările au crescut cu 10,3% în Brazilia și cu 7,2% în Maroc. În urma lansării modelului Grand Koleos, primul vehicul al noii entități Renault Korea, vânzările au crescut cu 80,6% în Coreea de Sud.

Urmându-și strategia orientată spre valoare, Renault și-a continuat ofensiva pe segmentul C și pe cele superioare, lansând modelele Scénic E-Tech, Symbioz și Rafale. Vânzările către clienții de retail au reprezentat mai mult de jumătate din total.

În 2025, Renault își va continua ofensiva de electrificare odată cu lansarea comercială a modelului Renault 4 E-Tech. Renault 5 E-Tech, care va beneficia de o nouă versiune, cu o baterie de 40 KWh, va fi disponibil, treptat, pe noi piețe.

Marca Dacia

În 2024, Dacia a vândut 676.340 de vehicule la nivel mondial (+2,7% față de 2023) cu creșteri ale cotei de piață, în special în Italia (+13,1%), în Maroc (+16,3%), în Spania (+12,4%), precum și în Belgia și în Luxemburg (+15,4%). Acest rezultat este consecința unui plan produs puternic, susținut de 4 modele de bază: Sandero, Duster, Jogger și Spring. Dinamica de creștere va continua și în 2025 odată cu apariția în gamă a modelului Bigster, ale cărui comenzi au fost deschise la începutul lunii ianuarie, și care va fi disponibil în reprezentanțe în primăvara lui 2025. De asemenea, Dacia și-a consolidat poziția pe podiumul mărcilor vândute pe piața de retail (cea a clienților persoane fizice). Dacia Sandero a rămas, pentru al 8-lea an consecutiv, începând din 2017, cel mai vândut model către clienții persoane fizice de pe continent. În plus, în 2024, Sandero a fost cel mai vândut model din Europa pe toate canalele de distribuție.

În 2025, Dacia va aborda segmentul C-SUV, cu Bigster, și își va continua demersurile de electrificare, urmând să dispună de 3 modele cu motorizare hibridă (Jogger, Duster și Bigster).

Marca Alpine

Pentru al patrulea an consecutiv, Alpine a înregistrat o creștere a vânzărilor (+5,9% față de 2023), care au totalizat 4.585 vehicule. Italia (+37,5%), Marea Britanie (+24,9%), Spania (+19,3%) și Germania (+10,6%) au fost piețele care au susținut cel mai mult creșterea mărcii. Anul 2024 a marcat un punct de cotitură pentru Alpine odată cu lansarea modelului A290, prima mașină sport de oraș 100% electrică a mărcii, care a câștigat titlul Mașina Anului 2025 în Europa (alături de Renault 5 E-TECH).

În 2025, gama Alpine va fi completată de modelul A390, un SUV 100% electric din segmentul C. Totodată, marca își va continua expansiunea internațională, în special în Irlanda și țările nordice (Norvegia, Finlanda și Danemarca).

 

Marca Mobilize

În luna octombrie 2024, Mobilize a deschis comenzile pentru modelul Duo, disponibil în două versiuni, cu sau fără permis de conducere. Angajată în demersul de a propune soluții de încărcare simple și accesibile posesorilor de vehicule electrice, marca a introdus serviciul de încărcare bidirecțională la domiciliu. Intitulat Mobilize Power, acesta este disponibil pe modelele Renault 5 E-Tech electric și Alpine A290. Mobilize își continuă totodată extinderea rețelei de încărcare ultra-rapidă Mobilize Fast Charge în Franța, precum și în Italia, în urma acordului semnat cu societatea Autostrade per l’Italia.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.