Efectele taxei de aglomerație la New York, prima de acest fel din SUA: Mașinile merg cu viteze mai mari, iar drumurile sunt mult mai puțin aglomerate

New York Sursa foto: pixabay.com

Newyorkezii circulă mult mai repede pe podurile și tunelurile din Manhattan de când orașul a pus în aplicare, la începutul acestei luni, planul de taxare a zonelor aglomerate, îndelung dezbătut, potrivit unor date de trafic recent disponibile, scrie Financial Times.

Viteza la ora de vârf a dimineții din New Jersey prin tunelul Holland, o rută principală pe sub râul Hudson spre Manhattan, aproape s-a dublat față de anul trecut, ajungând la 28 mph (45km/h). Viteza de seară pe podul Manhattan spre Brooklyn a crescut de la 13 mph (20 km/h) la 23 mph (32 km/h).

Dacă aceste tendințe se mențin, automobiliștii dispuși să plătească taxa cuprinsă între 4,50 și 14,40 dolari pentru a intra în zona de aglomerație din centrul celui mai aglomerat oraș din SUA vor economisi mii de ore pe an pe care le pierd în prezent mergând încet prin tuneluri pline de smog sau pe poduri blocate.

Analize Economedia

MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta

Sistemul de taxare a aglomerației din New York, care a intrat în vigoare la 5 ianuarie, este menit să reducă traficul și să contribuie la finanțarea unor îmbunătățiri extrem de necesare ale transportului în comun local, în valoare de 15 miliarde de dolari.

Majoritatea autoturismelor care intră în zonă plătesc acum o taxă de 9 dolari, în timp ce camioanele plătesc 14,40 dolari, iar motocicletele, 4,50 dolari. Unele autovehicule, inclusiv vehiculele de urgență, sunt scutite.

Prin acest program, New York se alătură unor orașe precum Londra, Milan, Singapore și Stockholm într-un club restrâns de orașe mari care aplică tarife de congestionare. Traficul în Londra, care a introdus programul în 2003, a scăzut cu 14 % în zona sa în primul an. Alte orașe au înregistrat scăderi de peste 20 de procente.

Creșterea vitezelor în New York este evidentă în datele furnizate Financial Times de către firma de urmărire a traficului Inrix și adunate din GPS-uri anonime din vehicule, dispozitive mobile și senzori rutieri. Datele conțin viteze de-a lungul diferitelor rute din oraș, la diferite ore ale zilei, înainte și după începerea sistemului de taxare.

„Din fericire, Manhattanul are foarte puține puncte de acces, iar acestea se limitează la poduri și tuneluri, astfel încât se poate obține cu adevărat o idee despre ceea ce se întâmplă”, a declarat analistul Inrix Bob Pishue.

Din cele opt poduri și tuneluri examinate, șapte au înregistrat o accelerare semnificativă în cel puțin o oră de vârf. Trei poduri spre Manhattan care nu sunt conectate la zona de aglomerație nu au înregistrat creșteri de viteză similare.

O analiză FT a datelor orare de trafic de la Autoritatea Metropolitană de Transport (MTA) din New York a arătat, de asemenea, un număr mai mic de vehicule în tunelurile afectate în timpul orelor de vârf. Podurile și tunelurile din afara zonei au fost traversate de mai multe vehicule.

Un raport din această săptămână al MTA a arătat, de asemenea, scăderi semnificative ale timpilor de călătorie, inclusiv de 30-40% pentru vehiculele care intră în districtul de afaceri din Manhattan. Raportul a constatat, de asemenea, că autobuzele urbane circulau mai repede și că numărul călătorilor acestora era ușor mai mare.

Potrivit Congestion Pricing Tracker, un proiect al fraților studenți Benjamin și Joshua Moshes care monitorizează timpii de navetă prin intermediul Google Maps, timpii de vârf prin tunelul Holland au scăzut de la 20 de minute înainte de taxare la nouă minute în această săptămână.

„Suntem destul de încrezători că vedem schimbări foarte mari în acele poduri și tuneluri care duc în zona de congestionare”, a declarat Benjamin Moshes.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.