Constructorul italian Rizzani a reînceput lucrările pentru modernizarea Centurii București Sud (actuala centură) între Autostrada A1 București – Pitești și DN 5 Jilava. Proiectul prevede o premieră: intersecții pe trei niveluri de circulație. În primă etapă, lucrările se desfășoară fără restricții de circulație, acestea urmând să fie instaurate după inaugurarea Lotului 3 din Autostrada București Sud construită de grecii de la Aktor, care este întârziată. Rizzani este constructorul care se chinuie pe Centura Craiova Sud, după cum Economedia a explicat anterior. Contractul cu Rizzani pentru modernizarea și lărgirea celor 15 kilometri are o valoare de 500 de milioane de lei, o durată de 24 de luni și include trei pasaje.
„Au reînceput lucrările și pe șantierul de modernizare a Centurii Capitalei-Sud.
Am fost pe șantierul Centurii de Sud a Bucureștiului între A1 și DN5 (sectorul de drum între km 40+000 și 54+700), unde, de la sfârșitul anului trecut, desfășurăm lucrările de modernizare și lărgire a acesteia între Jilava, Măgurele, Bragadiru, Clinceni și Domnești.
Stadiul este următorul:
✅️ sunt în curs de realizare activitățile de semnalizare rutieră provizorie pentru delimitarea șantierului;
✅️ au fost realizate demolările aflate pe culoarul de expropriere (75%) între km 40 – 47 şi km 49 – 54 și continuă această activitate pe restul amplasamentului;
✅️ au fost executate lucrările de defrișare a copacilor între km 40 – 54 și se află în curs de transfer proprietate de la Ocolul Silvic către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și a pădurii dintre km 43 – 44;
✅️ au început lucrările de decapare a stratului vegetal;
✅️ sunt în curs de execuție lucrările de relocare a rețelelor de utilități publice în mai multe puncte ale șantierului, aceasta fiind activitatea principală din prima perioadă a șantierului;
✅️ se execută lucrări de evacuare a deșeurilor depozitate ilegal de pe coridorul șantierului;
✅️ a început realizarea platformelor necesare începerii forajelor pentru piloții aferenți construirii pasajului de la intersecția cu DN5 în Jilava, primul pe 3 niveluri de circulație.
Reiterez faptul că am stabilit ca în prima etapă să nu existe restricții suplimentare de trafic pentru a nu perturba și mai mult circulația rutieră, care este oricum foarte dificilă. După ce vom da în trafic Lotul 3 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Sud, se va putea intra cu restricții de trafic pentru a fi realizat și acest sector din Centura București.
Pentru a avea continuitate de 4 benzi între A1 și Pasajul Domnești, vom prioritiza lucrările aferente Lotului 1 (giratoriul dintre A1 și Pasajul Domnești), care presupun:
✅️ lărgirea la 4 benzi a Centurii București între Domnești și DN5 (Jilava) între km 40+000 și 54+700.
✅️ în premieră, vor fi realizate intersecții pe 3 niveluri: subteran, teran și suprateran:
1) reabilitare pasaj superior peste DN5 (km 40+547)
2) pasaj superior nou pe DNCB peste bretele și sens giratoriu (km 40+750)
3) pasaj subteran pe DNCB x DC18 Măgurele (km 44+725)
4) pasaj subteran pe DNCB x DN6 Bragadiru (km 49+175)
✅️ lucrări de consolidare
✅️ lucrări de scurgerea apelor și drenaj
✅️ lucrări de siguranța circulației
✅️ lucrări de iluminat public
✅️ lucrări de relocare rețele de utilități publice
Durata de execuție a lucrărilor este de 24 luni (final de lucrări, pe acest tronson, în toamna anului viitor)”, a transmis secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu.
Ministerul Transporturilor a emis la finalul lunii octombrie autorizația de construire pentru lărgirea la 4 benzi a Centurii București pe un nou sector, între Domnești și DN5 (Jilava).
Datele tehnice pentru contractul Rizzani pe Centura București:
„Marți, 05.07.2022, CNAIR a semnat contractul de proiectare şi execuţie „Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între Al (km 55+520) și DN 5 (km 40+000) – Lot 2 Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între km 54+700 si DN5 (km 40+000)”, cu Asocierea RIZZANI DE ECCHER S.P.A. (lider de asociere)- S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. (asociat). Valoarea contractului este de 504.112.836,73 Lei fără TVA. Sursa de finanțare este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile – programul POIM. Durata contractului este de 36 luni, din care, 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție este de 120 de luni. În cadrul contractului vor fi realizate 3 structuri de complexitate ridicată, dintre care 2 pasaje subterane, prevăzute cu o lungime de peste 600 de m”, arată un comunicat CNAIR din iulie 2022.
Amenajarea intersecției de la Măgurele se face cu nod rutier pe 3 nivele pentru asigurarea relațiilor doar cu viraj la dreapta. Nivel -1: Pasaj subteran pe DNCB cu 4 benzi și viteză de proiectare 80 km/h. Nivel 0 : amenajare bretele de viraj la dreapta și sens giratoriu ovoid pentru posibilități de întoarcere. Se menține breteaua de legătură existentă cu DC 18 și se amenajează o bretea nouă pentru virajul la stânga. Nivel 1: pasaj suprateran existent pe DC 18. Pasajul subteran va avea o lungime de 200 de metri.
Amenajarea intersecției de la Alexandria (DN 6) se va face cu nod rutier pe 3 nivele pentru asigurarea relațiilor doar cu viraj la dreapta. Nivel -1: pasaj subteran la 4 benzi și viteză proiectată la 80 km/h. Nivel 0: amenajare bretele de viraj la dreapta și sens giratoriu ovoid. Nivel 1: pasaj existent pe DN 6. Pasajul subteran va avea o lungime de 200 de metri.
Amenajarea intersecției de la Jilava (DN 5) se face prin nod rutier pe 3 nivele asigurarea relațiilor doar cu viraj la dreapta. Nivel -1: pasaj rutier existent cu 2 benzi pe DN 5 (reabilitare). Nivel 0: amenajare sensuri giratorii pentru posibilități de întoarcere. Se mențin bretelele existente. Nivel 1: amenajare pasaj suprateran nou pe Centura București la 4 benzi și viteză proiectată la 80 km/h. Lungimea pasajului nou cu sens giratoriu va fi de 344 metri, iar lungimea pasajului suprateran în lungul Centurii București, inclusiv rampele de urcare și coborâre este de 1100 metri, potrivit datelor tehnice pe care le-a analizat Economedia.