Revolut a lansat drept metodă de precauție apelurile în aplicație cu scopul de a ajuta clienții să se ferească de scam-urile prin impersonare și pentru a stabili un contact direct și sigur între echipele de relații cu clienții și utilizatori, potrivit unui comunicat de presă.
Scam-urile de impersonare sunt un tip de fraudă în care cineva pretinde că reprezintă o bancă, o autoritate, o companie sau că este o persoană de încredere și convinge victimele să trimită bani sau să divulge date personale, cu ajutorul cărora să aibă acces la fondurile acestora.
Deși la nivel global numărul cazurilor de impersonare crește alarmant, numărul cazurilor de scam-uri cu impersonare care au vizat clienții Revolut se află, în prezent, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani, în condițiile în care baza de clienți a băncii digitale a crescut cu peste 10 milioane de utilizatori noi. Compania fintech având peste 50 de milioane de clienți lanivel global și mai mult de 4 milioane în România.
„Ce este important de reținut e faptul că marea majoritate a apelurilor noastre către clienți se realizează direct prin aplicație, numai după ce au fost stabilite de agenții de la Relații cu clienții cu utilizatorii care au nevoie de o astfel de interacțiune. Deci, dacă cineva te sună pe nepusă masă, la telefon, printr-un alt canal decât aplicația Revolut, atunci trebuie să te oprești și să îți pui întrebarea dacă este cu adevărat cineva din partea băncii care te apelează sau este un posibil escroc. În schimb, dacă apelul se realizează prin aplicația noastră și a fost antamat anterior, atunci poți fi sigur că e Revolut, nu cineva care vrea să te păcălească”, a explicat Woody Malouf, directorul Departamentului FinCrime Revolut.
Revolut a introdus aceasă metodă de protecție deoarece un apel în aplicație nu poate fi copiat sau replicat de escroci și oferă un mediu sigur și intim de a purta o conversație cu echipa de Relații cu clienți. Totodată, apelul se realizează doar după ce a fost confirmat în prealabil în chat-ul din aplicație cu clientul. În acest mod clientul este informat în legătură cu această interacțiune cu banca, înainte ca ea să se producă, nu este un apel ”surpriză”.
Deocamdată, serviciul este disponibil clienților retail, din secțiunea Ajutor/ Securitate și fraudă, va fi disponibil în curând și celor din segentul B2B.