Companiile auto europene care ar fi cele mai afectate de introducerea tarifelor de către Trump în februarie – raport / Europa exportă mașini în valoare de 40 miliarde de euro în America, dar importă vehicule în valoare de doar 9 miliarde de euro

donald-trump-masini Sursa foto: Tubio/The Grosby Group / Grosby Group / Profimedia

Luna februarie se apropie, iar odată cu ea vin și tarifele potențiale pe care președintele american Donald Trump dorește să le impună mașinilor exportate în SUA din Mexic, Canada și Europa, transmite Motor1. Un raport al agențiilor de rating Moody’s și S&P prevede că mașinile exportate din Europa în SUA ar putea fi supuse unor tarife suplimentare de 10%, față de 2,5% în momentul de față.

Potrivit asociației industriale ACEA și altor experți, SUA este principala destinație pentru exporturile europene de automobile, în valoare de 40,3 miliarde de euro în 2023 (+12% de la an la an), în timp ce importurile de automobile din SUA în UE sunt de aproximativ 9 miliarde de euro. O creștere a tarifelor la nivelurile preconizate ar „reduce semnificativ profiturile producătorilor europeni de automobile”, a scris într-o notă Ruosha Li, analist principal la Moody’s.

Cele mai afectate companii ar fi Stellantis, Volkswagen și Volvo. BMW și Mercedes-Benz mai puțin

Potrivit Moody’s, dacă Trump confirmă tarifele de 10%, profiturile Stellantis ar fi reduse cu „mult peste 15%”, deoarece 40% din vehiculele sale vândute în SUA provin din Canada și Mexic.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

Profiturile grupului Volkswagen, pe de altă parte, ar putea fi reduse cu 5%-10% dacă ar exista un tarif de 10% pentru importurile din Europa și de 15% pentru cele din Mexic. Concret, majoritatea modelelor Audi vândute în SUA sunt importate din Europa, dar Q5, unul dintre cele mai bine vândute modele Audi în America de Nord, este asamblat în Mexic. Toate Porsche-urile destinate SUA sunt construite în Europa, în timp ce uzina Volkswagen din Puebla, Mexic, produce aproximativ 350.000 de mașini pe an, inclusiv modelele Jetta, Tiguan și Taos, care sunt exportate în principal în SUA.

Volvo, conform aceluiași raport, ar putea suferi o scădere de 15% a profiturilor în cazul unui tarif de 10% asupra importurilor de automobile europene. De fapt, în afară de EX90 și S60, care sunt fabricate în Carolina de Sud, compania suedeză își produce mașinile pentru SUA în Europa.

În acest scenariu, producătorii europeni care ar fi cel mai puțin afectați de un tarif european de 10% ar fi BMW și Mercedes-Benz, deoarece aceștia au fabrici mari în SUA, care construiesc în principal SUV-uri.

Cea mai mare fabrică BMW din lume se află în Carolina de Sud.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.