Potrivit lui Grindeanu, au depus oferte patru Asocieri din care fac parte constructori din România, Bulgaria și Turcia pentru construcția Lotului 1, în lungime de 10,3 km, care va funcționa și ca variantă ocolitoare pentru zona de nord a municipiului Craiova. Este vorba despre următorii ofertanți:
– Asocierea CONCELEX SRL (lider) – CONSTRUCTII ERBASU SA – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL –(Romania)
– Asocierea GOTT STRASSE S.R.L. (lider) – DANLIN XXL S.R.L. – EUROCERAD INTERNATIONAL S.R.L. – PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. – PATSTROY VDH EAD – BITUMINA GMBH BULGARIA EOOD (Romania – Bulgaria)
– Asocierea NUROL CONSTRUCTION S.A. (lider) – NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Romania – Turcia)
– Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) – STRADE BAUUNTERNEHMUNG SRL – INFRAVIS S.R.L. (Turcia – Romania)
Acest lot face parte din sectorul construit la profil de autostradă al drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu și va ocoli zona de nord a Municipiului Craiova.
Pe traseu vor construite inclusiv:
– 1 nod rutier (Craiova Nord), care va asigura conexiunea cu DN65F,
– 1 pasaj (peste DEx12),
– 2 viaducte (peste nodul Valea Ursoaia),
– 2 parcări de scurtă durată (dotate cu câte 8 locuri destinate încărcării autoturismelor electrice).
Drumul de mare viteză Craiova Filiași (110 km) este compus din 6 loturi. Între Craiova și Filiași drumul va avea profil de autostradă iar între Filiași și Târgu Jiu, drumul va avea profil de Drum Expres. Lotul 4 al acestui proiect va face translația de la profilul de autostradă la cel de drum expres.