Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru exproprieri necesare lucrărilor la viaductele de la Nădășelu și Topa Mică, viaductele de 3 kilometri scoase din contractul cu UMB pentru lotul Nădășelu – Zimbor al Autostrăzii Transilvania.
Pentru cele două viaducte din județul Cluj pe care urmează să le construiescă Ozaltin, Guvernul, prin Ministerul Transporturilor trebuie să exproprieze 154 de imobile (terenuri) proprietate privată cu o suprafață totală de 236.514 mp, iar valoarea estimată a despăgubirilor este de 1,3 milioane lei.
„Proiectul Tehnic de Execuție pentru obiectivul de investitii Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, subsectiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500), a fost avizat prin documentul C.T.E. – C.N.A.I.R. – S.A. nr. 5092/20.08.2021. Pe parcursul desfășurării lucrărilor au avut loc importante fenomene de instabilitate ale terenului (fenomene de instabilitate prin alunecarea terenului), cu deplasarea masivului de pământ și evoluții accelerate, fenomenele de instabilitate având un caracter evolutiv, fiind localizate pe tronsoanele cuprinse între km 10+800 – km 11+300 și km 22+800 – km 23+600, ambele sectoare aparținând subsecțiunii 3A2 a ,,Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea”. Din cauza acestei situații a fost elaborat un nou proiect tehnic – modificare traseu aprobat prin Avizul C.T.E – C.N.A.I.R. – S.A. cu nr. 5744/31.10.2024. Suprafața estimată necesară pentru realizarea lucrărilor ce fac obiectul devierii de traseu menționată în avizul C.T.E. nr. 5744/31.10.2024 este de 257.835 m”, arată Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare.
Lucrările ar putea începe în această vară dacă Ozaltin predă proiectul tehnic conform termenului de 9 luni, iar Ministerul Transporturilor și CNAIR aprobă documentația fără a avea observații care să aducă modificări/întârzieri.
Între timp, Ozaltin a început deja organizarea de șantier, conform imaginilor publicate pe canalul YouTube „Cristian Marius Man”:
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Contractul pentru devierea traseului între km 10+009– km 12+000 și km 21+406– km 24+890 a fost atribuit Asocierii OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – ILGAZ INSAAT TICARET A.S. – VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L. Cu o valoare de 994, 7 milioane de lei (fără TVA), contractul finanțat prin PNRR are o durată de 27 de luni (din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor). Antreprenorul va proiecta și va executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu – Mihăiești care constau în:
– construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloți forați de diametru mare,
– un viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km care să depășească în aval traseul DN 1 F și cursului pârâului Topa Mică.
Fără finalizarea celor două viaducte, lotul UMB finanțat prin PNRR Nădășelu – Zimbor (30 km și 82% execuție) nu poate fi deschis, iar următorul lot, Zimbor – Poarta Sălajului (12 km și 70 % execuție) nu ar avea legătură la A3.