NEPI Rockcastle, cel mai mare proprietar și administrator de centre comerciale din Europa Centrală și de Est, a obținut în primul trimestru o creștere de 12,6% a venitului operațional net

Magnolia Park Shopping Centre Sursa foto: NEPI Rockastle

NEPI Rockcastle, cel mai mare proprietar, dezvoltator și administrator de centre comerciale din Europa Centrală și de Est, a înregistrat o creștere de 12,6% a venitului operațional net (NOI) în primul trimestru (T1) din 2025, comparativ cu aceeași perioadă din 2024, anunță compania într-un comunicat.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Astfel, în primele trei luni din acest an, valoarea veniturilor operaționale nete a atins 152 milioane de euro. Evoluția pozitivă a fost determinată în principal de cele două achiziții majore realizate în Polonia, în a doua jumătate din 2024, precum și de măsurile de optimizare operațională a portofoliului existent.

Creșterea veniturilor operaționale nete a fost de 5%, în baza indicelui LFL (like-for-like). În condițiile unei inflații în scădere, majorările de chirii rezultate din indexare au fost mai reduse decât în anul anterior, însă acest efect a fost compensat de ajustări operaționale precum reconfigurarea unor spații comerciale și optimizarea mixului de chiriași. De asemenea, veniturile pe termen scurt și îmbunătățirea gradului de recuperare a costurilor au contribuit la această evoluție.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Vânzările chiriașilor, excluzând supermaketurile, s-au majorat cu 3,7% în T1 2025 față de aceeași perioadă din 2024, pe baza indicelui LFL. Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost mai mare cu 9,7%, în special datorită noilor proprietăți achiziționate în Polonia în 2024, care s-au adăugat tendinței de creștere a nivelului cheltuielilor per vizitator, manifestată în ultimii ani.

“Începutul lui 2025 a fost marcat de incertitudini economice la nivel global și de instabilitate politică în regiunea noastră. Astfel de circumstanțe creează atât riscuri, cât și oportunități, iar cu situația noastră financiară solidă și baza puternică de active pe care le deținem, suntem bine pregătiți să gestionăm volatilitatea climatului actual și să ne continuăm strategia de creștere durabilă”, a declarat Rüdiger Dany, CEO al NEPI Rockcastle.

Rata de neocupare a spațiilor de retail, raportată la 31 martie 2025, era de 1,7%, iar la nivelul întregului portofoliu (conform standardelor EPRA) aceasta era de 2%. Gradul de colectare a chiriilor pentru T1 2025 era de 98% la finalul lunii aprilie, iar pentru întregul an 2024, de 99,7%.

Traficul în centrele comerciale a fost ușor mai redus (-0,7% LFL) în T1 2025, comparativ cu T1 2024. Toate categoriile de produse au înregistrat vânzări în creștere, cu excepția electronicelor (-2,5%) și articolelor sportive (-0,5%). Cele mai performante categorii au fost sănătatea și frumusețea (+10,9%) și accesoriile de modă precum încălțăminte, bijuterii, optică (+10,8%). Segmentul de modă, cel mai mare din portofoliu, a înregistrat o creștere modestă de 0,8%, influențată de decalajul sărbătorii Paștelui în unele țări din portofoliul companiei, precum și de o iarnă neobișnuit de caldă.

În T1 2025, NEPI Rockcastle a semnat 411 contracte noi și reînnoiri contractuale, totalizând peste 96.500 mp de suprafață netă închiriabilă, din care 21% este reprezentată de contractele noi. De asemenea, 74% din această suprafață a fost ocupată de retaileri internaționali.

Printre brandurile importante care au semnat noi contracte în T1 2025 se numără: Zara (Croația), Avitela (Lituania), Mohito (Bulgaria), Boss și LEGO (Polonia). Noile magazine deschise în T1 2025 includ: Chic Chic (Promenada București, România), Reserved (Arena Mall, Ungaria), Mr. D.I.Y. (Focus Mall, Polonia), JD (Silesia City Center, Polonia), și Boss (Arena Centar și Retail Park, Croația).

Au fost agreați termenii de închiriere pentru 68% din suprafața pe care o va ocupa extinderea Promenada București, a cărei deschidere este estimată pentru T1 2027. Lucrările pentru toate celelalte proiecte aflate în construcție, inclusiv reamenajarea Bonarka City Center din Polonia, extinderea Pogoria Shopping Centre (Polonia)  și renovarea Arena Mall Budapesta, Ungaria, sunt în grafic și se încadrează în bugetul aprobat.

Promenada Plovdiv (Bulgaria) se află în stadiu de autorizare cu termen de livrare estimat pentru T3 2027. Pentru proiectul mixed-use Galați Retail Park (România), autorizațiile de construire sunt așteptate în T3 2025, iar data de deschidere este prognozată pentru T4 2026.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.