Călătoriile low-budget au crescut vertiginos în ultimul deceniu și este greu să te gândești la o opțiune mai ieftină decât Ryanair, care este cunoscută pentru faptul că oferă zboruri pentru doar 7,99 euro, scrie Euronews.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Cu toate acestea, postări virale recente au susținut că linia aeriană irlandeză va oferi în curând o opțiune și mai ieftină de “locuri în picioare”.
Aceste scaune ar semăna cu șeile de bicicletă montate vertical, permițând pasagerilor să se aplece mai degrabă decât să stea complet jos.
În esență, pasagerii s-ar afla într-o poziție semi-dreaptă, susținuți de un scaun îngust, capitonat, care include un spătar pentru a stabiliza postura pasagerului.

entrepreneurshipquote
Printre elementele de siguranță suplimentare prezentate în mod obișnuit în machetele acestor modele se numără centurile de siguranță de tip ham sau curelele menite să asigure pasagerii în timpul decolării, aterizării și turbulențelor, precum și stâlpii verticali care leagă fiecare rând de plafonul aeronavei pentru o stabilitate sporită.
Este un aranjament foarte compact care permite companiilor aeriene să aibă mai mulți pasageri pe cabină în cazul zborurilor pe distanțe scurte.
Mai multe publicații axate pe călătorii și postări pe rețelele de socializare au susținut că producătorul italian Aviointeriors urma să furnizeze aceste scaune companiei Ryanair, care, la rândul său, ar începe să le ofere ca opțiune de zbor începând cu 2026.
Cu toate acestea, compania a confirmat pentru Euronews că nu are “niciun plan în acest sens”.
Între timp, comunicările oficiale ale Aviointeriors au confirmat că Skyrider, o machetă de scaun în picioare adesea prezentată în aceste afirmații, “este de fapt un prototip conceptual care datează din 2012” și “nu face parte din gama oficială” a produselor lor.

entrepreneurshipquote
Totuși, originea acestor afirmații virale provine de fapt din declarațiile anterioare ale directorului general al Ryanair, Michael O’Leary, cunoscut pentru ideile neconvenționale de reducere a costurilor.
Încă din 2010, O’Leary a discutat conceptul teoretic de “locuri în picioare” pentru a maximiza spațiul din avion și a oferi tarife extrem de mici. De asemenea, în 2009 a propus ideea de a plăti pentru utilizarea toaletelor de la bord, precum și o “taxă pe grăsime” care ar impune taxe suplimentare pasagerilor supraponderali.
Cu toate acestea, aceste idei au fost discutate ca glume sau tactici de atragere a atenției și niciun plan nu a fost elaborat vreodată în mod oficial.
Ar putea funcționa scaunele în picioare?
Deși nicio companie aeriană nu a confirmat încă utilizarea acestor scaune în picioare, conceptul ar putea fi, în principiu, fezabil pe zboruri pe distanțe foarte scurte.
Scaunele în picioare concepute de Aviointeriors au fost deja supuse unor teste preliminare de siguranță și au demonstrat că pot rezista condițiilor de aterizare de urgență și cerințelor de evacuare rapidă impuse de autoritățile de reglementare în domeniul aviației.
Aceste teste sugerează că, din punct de vedere pur al siguranței, ar putea fi posibilă îndeplinirea standardelor riguroase stabilite de agenții precum Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației (EASA).
Principala problemă cu care se confruntă companiile aeriene și producătorii este, de fapt, confortul pasagerilor. Chiar și în cazul zborurilor scurte, poziția semi-în picioare pe care pasagerii ar adopta-o pe aceste scaune de tip șa ridică probleme legate de disconfort, oboseală și probleme de circulație.
De asemenea, companiile aeriene se confruntă deja cu critici legate de reducerea spațiului pentru picioare și de condițiile de înghesuială. Introducerea scaunelor în picioare ar genera reacții negative semnificative: în timp ce sondajele indică faptul că o mică nișă de călători ar putea adopta scaunele în picioare dacă tarifele ar fi extrem de scăzute, adoptarea pe scară largă de către public ar fi probabil o provocare și ar limita viabilitatea comercială a companiei aeriene.