Sistemele de sănătate globale s-ar putea confrunta în următorii ani cu o presiune tot mai mare din cauza îmbătrânirii populației, lipsei personalului medical și creșterii incidenței bolilor cronice și a costurilor, potrivit Ruxandrei Târlescu, Parteneră și Lideră al Departamentului de Consultanță Fiscală și Juridică PWC România.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Până în 2035, populația globală ar putea ajunge la aproape 9 miliarde de persoane, iar afecțiunile cronice, precum diabetul, cancerul și demența pot fi mai frecvente, riscând creșteri de costuri.
Până în 2030, se estimează costuri de peste 47 de trilioane de dolari la nivel global pentru tratamentele bolilor enumerate mai sus, potrivit Forumului Economic Mondial.
Ruxandra este de părere că sistemele publice au mulți pacienți pe liste de așteptare și lipsă de personal medical, iar tratamentele inovatoare folosite în boli, precum obezitate și diabet, sunt scumpe si inaccesibile la scară largă.
„Inegalitățile sociale agravează și mai mult situația, accesul la educație, venituri sau tehnologii medicale moderne este inegal, în timp ce așteptările pacienților cresc, apelând la servicii medicale la fel de accesibile și eficiente precum cele din comerțul online sau retail. În fața acestor presiuni, sistemul de sănătate se află într-un proces profund de transformare. Medicina tradițională, centrată pe spitale și pe reacția la boală, va face loc unui model colaborativ și digitalizat. Astfel, ecosistemul medical al viitorului nu va mai fi format exclusiv din spitale, medici și farmacii, ci va include companii tech, start-up-uri din domeniul sănătății, lanțuri de retail și asigurători”, menționează Ruxandra Târlescu.
Prin acest model oferit de Ruxandra Târlescu, îngrijirea ar putea fi preventivă și sistemul s-ar putea concentra pe identificarea timpurie a riscurilor și pe menținerea stării de bine.
„Intr-un viitor care nu va mai fi despre “a trata”, ci despre a preveni, a anticipa și a colabora, organizațiile trebuie să-și regândească modelele de afaceri, să construiască parteneriate noi și să pună pacientul în centrul deciziilor. Toate aceste transformări sunt posibile doar dacă sistemul medical va valorifica la maximum câțiva factori-cheie: reconfigurarea forței de muncă, adaptarea tehnologiilor și AI-ului, gestionarea datelor în mod sigur și etic și implicarea directă a pacientului în propriul proces de îngrijire”, mai spune aceasta.