Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţă că lucrările pe lotul 1 al A0 Nord – centura Capitalei – avansează. Traseul Lotului 1 Nord se desfăşoară între A1 şi DN1, pe teritoriul judeţului Ilfov, pe raza localităţilor Dragomireşti-Vale, Buftea, Mogoşoaia, Corbeanca şi pe teritoriul judeţului Giurgiu, pe raza localităţilor Joiţa şi Săbăreni, transmite News.ro. Contractul pentru Lotul 1 A0 Nord a fost semnat cu Pizzarotti – Retter în septembrie 2023, la peste 4 ani de la lansarea licitației, după numeroase amânări și contestații. În vară, Compania de Drumuri a semnat supervizarea cu proiectantul Consitrans.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Lucrările pe lotul 1 al A0 Nord avansează! Pe acest lot, in lungime de 17,5 km, cei doi antreprenori din Asocierea româno-Italiană desfăşoară activităţi pe sectoare distincte”, precizează CNAIR.
Constructorul român (Retter Management) se ocupă de construcţia sectorului de 8 km cuprins intre km 12+120 şi km 20+000 (Buftea DN1A – Corbeanca DN1), unde execută acum următoarele lucrări:
– decapare pământ vegetal,
– stabilizare teren fundare,
– umplutură terasament
– podeţe casetate şi tubulare,
– parcare de scurtă durată (km 14+500).
În paralel lucrează la:
– descărcarea siturilor arheologice (km 18+303 şi km 13+900) şi la eliberarea amplasamentului de utilităţi în diverse puncte ale şantierului,
– pasaj peste CF101 (Bucureşti – Piteşti), cu o lungime de 733 m,
– pasaj peste râul Colentina, CF 300 (Bucureşti – Ploieşti) şi CF Mogoşoaia – Buftea, cu o lungime totală de 650 m,
– noduri rutiere la intersecţiile cu DN7 şi DN1A,
– poduri pe autostradă peste râul Dâmboviţa (km 2+999) şi peste râul Bâldana (km 4+024).
Antreprenorul român este mobilizat în şantier cu aproape 200 de utilaje.
Constructorul italian (Pizzarotti) lucrează pe sectorul cuprins între km 2+500 şi km 12 + 120, unde desfăşoară următoarele activităţi:
– relocare utilităţi,
– decopertă strat vegetal şi stabilizare teren fundare în zona nodului rutier cu DN1A,
– decopertă şi stabilizare teren fundare între km 2+500 şi km 8+000.
În filmările de pe șantier, însă, se vede cum constructorul român are un avans mai mare, pe stabilizarea și umplutura autostrăzii.
Guido Retter, CEO al RETTER Projectmanagement, declară pentru Economedia că vrea să dea încă din acest an în trafic 8 km ai autostrăzii.
„Ținta firmei RETTER este de a da în trafic acele 8 km într-un timp record, dacă vremea permite, încă la sfârșitul acestui an! Acest lucru ar face posibilă folosirea bucății finalizate între DN1 și Corbeanca, cu continuitate între Corbeanca și DN1A”, a transmis el.
Traseul Lotului 1 Nord se desfăşoară între A1 şi DN1, pe teritoriul judeţului Ilfov (pe raza localităţilor Dragomireşti-Vale, Buftea, Mogoşoaia, Corbeanca) şi pe teritoriul judeţului Giurgiu (pe raza localităţilor Joiţa şi Săbăreni)
Antreprenorul a început lucrările pregătitoare încă din ianuarie, iar Ministerul Transporturilor a emis la finalul lui ianuarie autorizația completă de construire.
Lucrările de execuție vor dura 22 de luni, adică ar trebui să fie finalizate în ianuarie 2027.