Ministerul Afacerilor Interne a scos la licitație în SICAP un contract de 9,96 milioane lei pentru achiziția de servicii de promovare a noii Cărți Electonice de Identitate, un proeict parte din PNRR și din Agenda Digitală Europeană.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Contractul prevede realizarea de spoturi video și audio care să fie difuzate în media tradițională dar și în social media și pe platformele de afișaj stradal, precum și a unor evenimente de tip brainstorming, prin intermediul cărora populației să-i fie prezentată CEI și avantajele preschimbării actualei cărți de identitate.
Este de precizat că, în prezent, cererile de preschimbare a CI sunt atât de mari încât este foarte greu să prinzi loc cu programare prealabilă prin platforma MAI și trebuie încă să prezinți o hârtie care să ateste domiciliul actual. De asemenea, încă nu există cititoare electronice de CEI.
Campania va dura 160 de zile și se va desfășura în toate mediile menționate, inclusiv la radio, numărul de spoturi care să fie transmise programatic în timpul emisiunilor radiofonice fiind criteriu de departajare în selectarea ofertei câștigătoare.
Prima Carte Electronică de Identitate se eliberează gratuit pentru cetățenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Ulterior, pentru solicitarea eliberării altei Cărți Electronice de Identitate, cetățeanul va achita o taxă în valoare de 67 de lei. De asemenea, pentru eliberarea Cărții de Identitate Simple (CIS) solicitantul va achita o taxă în valoare 38 de lei.
Noua CEI are o dimensiune standardizată, similară cardurilor bancare, conform normelor europene. Conține elemente avansate de securitate, care asigură protecție împotriva falsificării și a furtului de identitate și poate fi folosită ca document de călătorie.