


Luni, 23 iunie 2025, a început procedura de Recepție la Terminarea Lucrărilor la Podul peste Dunăre, de la Brăila – Tulcea, a anunțat secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Podul suspendat peste Dunăre – cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră – a fost inaugurat pe 6 iulie 2023, iar la scurt timp după inaugurare au apărut primele probleme legate de asfalt, care s-a “vălurit”. Podul a intrat, în octombrie 2024, pentru a patra oară în proces de reasfaltare, de această dată constructorul susţinând că va folosi o nouă reţetă de mixturi bituminoase, adaptată specificului acestui pod, unic în România.
Cea de cincea asfaltare, cu o rețetă nouă de asfalt, a fost făcută în primăvara acestui an.
Podul are o lungime de aproximativ 2 kilometri şi le oferă şoferilor o alternativă, în afara traversării Dunării cu bacul, pentru a ajunge spre litoral. Deşi circulaţia pe pod a fost deschisă pe 6 iulie 2023, lucrarea nu a fost recepţionată de autorităţile române.
Iar săptămâna trecută, Compania de Drumuri (CNAIR) a câștigat definitiv la Curtea de Apel București un proces cu WeBuild, cu privire la întârzierile în finalizarea Podului de la Brăila, conform informațiilor verificate de Economedia. Antreprenorul italian trebuie să achite penalități de peste 80 de milioane de lei (16 milioane de euro), pentru peste 800 de zile de întârzieri, a constatat instanța.
CNAIR câștigase acest proces și în primă instanță, în ianuarie 2024, dar acum decizia este definitivă și obligatorie.