Nouă reţetă de mixturi bituminoase, folosită în octombrie 2024, pentru reasfaltarea căii 2 de rulare a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, s-a comportat bine peste iarnă, motiv pentru care constructorul a trecut, începând de luni, 14 aprilie, la reasfaltarea cu aceeaşi reţetă asfaltică şi a primei căi de rulare.
“Începând de luni, 14 aprilie, se asfaltează şi calea 1 de rulare a Podului peste Dunăre, cu aceeaşi formulă asfaltică nouă, care a fost folosită, în octombrie anul trecut, pe calea 2 de rulare, care este cea mai circulată. S-a dorit să se vadă cum se comportă noua formulă asfaltică peste iarnă şi s-a comportat bine. Este o formulă mai dură, spun ei, iar riscul să se fisureze ar fi fost mai mare iarna, când temperaturile sunt scăzute, decât vara, pe temperaturi înalte. Pentru că s-a comportat bine pe timpul iernii, acum s-a trecut la asfaltare pe calea 1. S-a aşteptat să se încălzească afară, să fie temperaturi pozitive, pentru că, pe temperaturi negative, exista riscul să nu prindă hidroizolaţia şi asfaltul, apoi o luam de la capăt, că nu s-au respectat condiţiile şi a cui o fi vina. Şi, ca să nu mai existe niciun fel de dubiu, le-am spus aşa: domnilor, când vremea vă permite, vă apucaţi de treabă! Dacă se mai strică asfaltul, e clar vina voastră, nu mai puteţi invoca vremea, condiţiile meteo nefavorabile sau alte lucruri”, a declarat, pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu.
Şoferii sunt atenţionaţi că, pentru efectuarea lucrărilor de reasfaltare pe DN 2S, Podul suspendat peste Dunăre, traficul va fi deviat, în perioada 14 aprilie-3 iunie, pe calea 2 de rulare, care va fi deschisă circulaţiei în ambele sensuri, transmite Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Podul suspendat peste Dunăre – cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră – a fost inaugurat pe 6 iulie 2023, iar la scurt timp după inaugurare au apărut primele probleme legate de asfalt, care s-a “vălurit”. Podul a intrat, în octombrie 2024, pentru a patra oară în proces de reasfaltare, de această dată constructorul susţinând că va folosi o nouă reţetă de mixturi bituminoase, adaptată specificului acestui pod, unic în România.
“De data aceasta, aşa cum susţine constructorul, este o reţetă asfaltică nouă, care a fost testată într-un laborator din Italia, un laborator european mare. Constructorul spune că această reţetă de asfalt va rezista şi nu vom mai avea problemele de până acum, că se va comporta astfel la traficul rutier, inclusiv traficul greu, iar la vară nu vom mai avea deformările pe care le-am avut până acum. Practic, este o reţetă adaptată Podului de la Brăila, pentru că, într-adevăr, Podul de la Brăila este singurul pod de genul acesta din România, este unicat, are nişte specificităţi ale lui. Dacă faci tot podul specific, trebuie să îi faci şi asfaltul specific, pentru că se vede că asfaltul standard pus până acum nu a rezistat”, a declarat, pentru AGERPRES, în octombrie 2024, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu.
Podul are o lungime de aproximativ 2 kilometri şi le oferă şoferilor o alternativă, în afara traversării Dunării cu bacul, pentru a ajunge spre litoral. Deşi circulaţia pe pod a fost deschisă pe 6 iulie 2023, lucrarea nu a fost recepţionată de autorităţile române şi, potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, nici nu va fi recepţionată, până când constructorul nu va repara toate problemele. Ministrul Sorin Grindeanu declara, pe 7 august, că soluţia tehnică folosită deja de trei ori pentru asfaltarea Podului peste Dunăre este una “proastă”.
Valoarea iniţială a proiectului Podului peste Dunăre a fost de 1,996 miliarde de lei, fără TVA, fonduri externe nerambursabile, iar constructorul Asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure System Co. Ltd., denumit în prezent WeBuild.