Ford a ajuns la un acord privind o schemă de protejare a locurilor de muncă la fabrica sa din Koln, care acoperă peste 10.000 de angajaţi, cu renunţări voluntare planificate ca răspuns la cererea redusă de vehicule electrice (EV), au anunţat vineri compania şi reprezentanţii angajaţilor germani, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Ford se confruntă cu un proces dificil de restructurare în Europa, concedierile de la Koln şi viitoarea închidere a uzinei din Saarlouis dând o nouă lovitură poziţiei Germaniei de hub auto.

Conform acordului de vineri, valabil până în 2032, compania va renunţa la 2.900 de angajaţi.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

“Reducerile de personal se bazează în principal pe concedieri voluntare. Plăţile compensatorii sunt generoase şi semnificativ peste nivelul din industria auto”, a afirmat şeful consiliului angajaţilor, Benjamin Gruschka.

Sindicatul IG Metall avertizează că viitorul producţiei de la fabrica din Koln rămâne neclar dar a salutat “plasa de siguranţă”.

Ford, care a investit două miliarde de dolari pentru a transforma uzina din Koln într-un hub de producţie EV, a cerut Guvernului german să acorde mai multe stimulente şi să îmbunătăţească infrastructura de încărcare, pentru a ajuta şoferii să facă tranziţia la electric.

Operaţiunile Ford din Europa înregistrează pierderi de mulţi ani, iar producţia modelului Ford Fiesta în Koln a fost oprită în 2023.