Lucrările de pe cele trei loturi din porțiunea Bacău – Pașcani, ce face parte din Autostrada Moldovei A7, au fost filmate recent de pasionații de infrastructură.
Stadiul fizic al lucrărilor la Autostrada Moldovei pe tronsonul Bacău – Pașcani este următorul, potrivit datelor Cestrin.
Pe lotul 1 Săucești – Trifești este de 33 %, pe lotul 2 Trifești – Gherăiești este de 30%, iar pe lotul 3 Mircești – Pașcani a ajuns la 31,90%. Tot în Cestrin estimarea este că ar trebui să fie gata în trimestrul 4 din 2025 toate aceste trei loturi.
Lungime Bacău – Pașcani: 77,38 km
Termen de deschidere: 2025
Această secțiune este împărțită în trei loturi, potrivit 130km.ro, astfel:
- Lot 1 Săucești (Bacău) – Trifești Târg, 30,30 km. Constructor desemnat în decembrie 2022: asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL, preț: 1,63 miliarde lei (fără TVA), termen execuție: 30 luni. Contract semnat în februarie 2023. În Cestrin, estimarea este aprilie 2026.
- Lot 2 Trifești – Gherăiești, 18,99 km. Constructor desemnat în decembrie 2022: asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL, preț: 1,28 miliarde lei (fără TVA), termen execuție: 30 luni. Contract semnat în februarie 2023. În Cestrin, estimarea este februarie 2026.
- Lot 3 Mircești – Pașcani, 28,09 km. Constructor desemnat în decembrie 2022: asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL, preț: 1,76 miliarde lei (fără TVA), termen execuție: 30 luni. Contract semnat în februarie 2023.
Imagini cu șantierele de pe cele trei loturi ale autostrăzii au fost postate pe contul de YouTube Răducu pe Drum.
Contractele pentru cele trei loturi ale Autostrăzii Bacău – Pașcani au fost semnate în februarie 2023 cu UMB, cel mai puternic constructor din România. Lucrările au început din mai 2023, iar termenul contractual de finalizare este noiembrie 2025. Imagini cu primul lot au fost postate și pe contul Ștef, care are un parteneriat cu organizația “Moldova vrea Autostradă”.