Un inginer pe nume Calvin French-Owen, care a lucrat la unul dintre cele mai promițătoare produse noi ale OpenAI, a demisionat din companie acum trei săptămâni.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Acesta a publicat un articol pe blog în care descrie cum a fost să lucreze acolo timp de un an, inclusiv goana fără somn pentru a construi Codex. Acesta este noul agent de programare al OpenAI, care concurează cu instrumente precum Cursor și Claude Code de la Anthropic.

French-Owen a spus că nu a plecat din cauza vreunei „drame”, ci pentru că vrea să revină la statutul de fondator de startup. A fost cofondatorul startup-ului de date despre clienți Segment, care a fost cumpărat de Twilio în 2020 pentru 3,2 miliarde de dolari.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Unele dintre lucrurile pe care le-a dezvăluit despre cultura OpenAI nu ar surprinde pe nimeni, dar alte observații contrazic anumite concepții greșite despre companie. El nu a putut fi contactat imediat pentru comentarii.

Creștere rapidă

OpenAI a crescut de la 1.000 la 3.000 de angajați în anul în care a fost acolo, a scris el.

Producătorul de modele LLM are cu siguranță motive pentru o astfel de angajare. Este cel mai rapid produs de consum care a crescut vreodată, iar concurenții săi cresc și ei rapid. În martie, compania a declarat că ChatGPT are peste 500 de milioane de utilizatori activi și în continuă creștere.

„Totul se strică atunci când scalezi atât de repede: cum să comunici ca o companie, structurile de raportare, cum să livrezi produse, cum să gestionezi și să organizezi oamenii, procesele de angajare. Ca într-un startup mic, oamenii de acolo sunt în continuare împuterniciți să acționeze pe baza ideilor lor cu foarte puțină sau deloc birocrație. Dar asta înseamnă, de asemenea, că mai multe echipe își dublează eforturile”, a scris French-Owen.

Abilitățile de programare variază de la ingineri experimentați de la Google care scriu cod capabil să susțină un miliard de utilizatori, la proaspeți doctoranzi care nu o fac. Acest lucru, combinat cu limbajul flexibil Python, înseamnă că depozitul central de cod, cunoscut drept „monolitul back-end”, este „un fel de groapă de gunoi”, a descris el.

Lucrurile se strică frecvent sau pot dura mult timp să ruleze. Dar managerii de top din inginerie sunt conștienți de acest lucru și lucrează la îmbunătățiri, a scris el.

„Spirit de lansare”

OpenAI nu pare să știe încă că este o companie gigant, până la faptul că operează complet pe Slack. Se simte foarte mult ca Meta în anii săi timpurii Facebook, cu mentalitatea „move fast and break things”, a observat el. Compania este, de asemenea, plină de angajați proveniți de la Meta.

French-Owen a descris cum echipa sa senioră, formată din aproximativ opt ingineri, patru cercetători, doi designeri, doi angajați go-to-market și un manager de produs, a construit și lansat Codex în doar șapte săptămâni, de la început până la sfârșit, aproape fără somn. Doar prin simpla activare, au obținut utilizatori.

„N-am mai văzut niciodată un produs care să atragă atât de mult și atât de repede, doar apărând într-o bară laterală din stânga, dar asta e puterea ChatGPT”, a spus French-Owen.

ChatGPT este o companie extrem de analizată. Acest lucru a dus la o cultură a secretului, în încercarea de a reduce scurgerile de informații către public. În același timp, compania urmărește X. Dacă o postare devine virală acolo, OpenAI o va vedea și, posibil, va răspunde.

„Un prieten de-al meu a glumit: compania asta funcționează pe baza vibrațiilor de pe Twitter”, a scris el.

Concepție greșită

French-Owen a sugerat că o concepție greșită despre OpenAI este că nu este atât de preocupată de siguranță pe cât ar trebui să fie. Cu siguranță mulți oameni din domeniul siguranței AI, inclusiv foști angajați ai OpenAI, au criticat procesele companiei.

În timp ce există persoane care prevăd scenarii catastrofale legate de riscuri teoretice pentru umanitate, intern există un accent mai mare pe siguranța practică, precum „discursul instigator la ură, abuzuri, manipularea părtinirilor politice, crearea de arme biologice, autovătămare, injectarea de prompturi”, a scris el.

OpenAI nu ignoră potențialele efecte pe termen lung. Există cercetători care le studiază și compania este conștientă că sute de milioane de oameni folosesc astăzi LLM-urile sale pentru tot felul de lucruri, de la sfaturi medicale la terapie, precizează acesta. Guvernele sunt cu ochii pe ea. Concurenții o urmăresc, iar OpenAI îi urmărește la rândul său pe concurenți.