Producătorul auto chinez Zeekr a declarat duminică, într-un comunicat, că vehiculele prezentate în presă drept „maşini rulate cu zero kilometri” erau, de fapt, maşini de expoziţie care au fost asigurate, dar care nu au fost vândute sau înmatriculate, transmite Reuters, transmite News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Compania a anunţat că a format o echipă specială pentru a investiga situaţia şi a implementa îmbunătăţiri, subliniind că se opune ferm vânzării de maşini ”rulate” cu zero kilometri.

Sâmbătă, Reuters şi ziarul China Securities Journal, susţinut de stat, au relatat că Zeekr ar fi asigurat vehicule înainte de a le vinde clienţilor, ceea ce ar fi putut conduce la umflarea artificială a cifrelor de vânzări.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Mărcile chineze de vehicule electrice Neta şi Zeekr au fost implicate într-o schemă de manipulare a datelor de vânzări, potrivit documentelor obţinute de Reuters şi interviurilor cu dealeri şi cumpărători, transmite News.ro. Cele două companii ar fi încheiat poliţe de asigurare pe numele unor vehicule noi înainte de a le vinde, pentru a putea înregistra artificial livrări şi a atinge obiective comerciale lunare sau trimestriale, relatează Reuters.

Neta, deţinută de grupul aflat în insolvenţă Zhejiang Hozon New Energy, ar fi raportat astfel vânzări anticipate pentru cel puţin 64.719 de maşini între ianuarie 2023 şi martie 2024, ceea ce ar reprezenta mai bine de jumătate din totalul de 117.000 de unităţi raportate în acea perioadă.

Zeekr, marcă premium a grupului Geely, ar fi folosit o metodă similară în oraşul Xiamen, în colaborare cu dealerul său principal, Xiamen C&D Automobile, companie de stat. Datele arată că, în decembrie 2024, Zeekr a raportat 2.737 de vânzări în Xiamen – de 14 ori peste media lunară –, deşi doar 271 de vehicule au fost efectiv înmatriculate, potrivit autorităţilor locale.

Practica acestor aşa-numite ”maşini second-hand cu kilometraj zero” este larg răspândită în contextul unei pieţe auto chineze hiper-competitive, afectată de supracapacitate şi un război prelungit al preţurilor.