Consiliul Județean Prahova a deblocat licitațiile pentru construirea pasajelor supraterane de la Sinaia Sud și Sinaia Nord, contestațiile depuse de Art Optima Building fiind respinse la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) ca urmare a nedepunerii cauțiunii, conform Art. 61 din Legea 101/2016, arată documentele pe care le-a consultat Economedia.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
După deblocarea licitațiilor, CJ Prahova a stabilit noul termen pentru depunerea ofertelor: 28 iulie pentru Pasaj Sinaia Nord, respectiv 4 august 2025 pentru Pasaj Sinaia Sud.
Contractele pentru execuția pasajelor rutiere supraterane Sinaia Sud și Sinaia Nord au fost publicate în SEAP în luna aprilie 2025, Consiliul Județean Prahova estimând o valoare de 53 respectiv 56 milioane lei pentru cele două obiective. Documentația tehnică a fost realizată de CNAIR, iar proiectele transferate către CJ Prahova.
Toate cele trei proceduri sunt lansate cu clauză suspensivă (contractele pot fi semnate dacă se asigură finanțarea), iar fondurile sunt de la Bugetul local.
Anterior, autoritățile prezentaseră variantele pentru fonduri europene prin Programul Transport: Buget local/ fonduri europene nerambursabile/ alte fonduri legal constituite Autoritatea contractanta intentioneaza sa obtina finantare prin Programul Operational de Transport – procedura anulată în iunie 2024 pentru Pasajul Azuga.
Singura procedură care s-a derulat conform calendarului a fost cea pentru „Realizare pasaj rutier la intersecția DN1 cu strada Prahovei” (Azuga), unde marți, 8 iulie, a fost depusă o singură ofertă, cea a asocierii CONI (Leader) – Metabet CF SA., contract estimat la 26 milioane lei.
Pasaj Sinaia Sud
Pasajul Sinaia sud este proiectat pentru o lungime totală de 438 de metri, o durată de execuție de 26 luni și un cost estimat de 53 milioane lei. Pasajul va fi construit la intersecția DN 1 cu bulevardul Republicii. Urmare a prezentei proceduri se urmarește realizarea obiectivului de investiții: ”Realizare pasaj rutier la intersecția DN1 cu Bulevardul Republicii” (SINAIA SUD).
În prezent traficul rutier în interiorul oraşului Sinaia se realizează cu dificultate datorită numărului mare de autovehicule ce tranzitează DN 1 prin interiorul oraşului, dar si a trecerilor de pietoni si a traficului local aferent strazilor care converg in DN 1, ceea ce conduce la timpi mari de aşteptare in coloanele care se formeaza datorita staționării îndelungate a autovehiculelor in interiorul orasului, consum sporit de carburant, poluare fonica si emisii crescute de noxe.
Amplasamentul propus pentru realizarea obiectivului de investiții este situat în județul Prahova, orașul Sinaia (zona de Sud), la intersecția DN1 cu Bulevardul Republicii.
În vederea fluidizării traficului, prin adoptarea unor soluții care să elimine punctele de conflict, s-a prevăzut reamenajarea zonei intersecției dintre DN 1 și Bulevardul Republicii prin realizarea unui pasaj rutier suprateran. Obiectivul de investiții urmărește în principal sporirea eficienței economice a rețelei de transport din România și de a aduce îmbunătățiri în ceea ce privește viteza de călătorie între Comarnic și Predeal, prin decongestionarea traficului pe ruta existentă (DN1), îmbunătățind astfel conectivitatea la nivel regional.
Pasaj Sinaia Nord
Pasajul Sinaia Nord este proiectat pentru o lungime totală de 382 de metri, o durată de execuție de 28 luni și un cost estimat de 56 milioane lei. Pasajul va fi construit la intersecția DN 1 cu bulevardul Ferdinand.
În timpul lucrărilor, circulația va fi asigurată pe o variantă locală, cu câte o bandă/sens și o lățime de 4,5 metri: