DN 1 Valea Prahovei : Ministerul Transporturilor a emis Autorizația pentru Construirea pasajului rutier de la Sinaia Nord și a celui pietonal de Comarnic

Sinaia

Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru Pasajul Sinaia Nord, pasajul suprateran cu o lungime de 382 de metri care va fi realizat la ieșirea din stațiunea Sinaia spre Bușteni. Pasajele supraterane de la Sinaia Sud, Sinaia Nord și cele subterane (pietonal și rutier) de la Comarnic și Azuga fac parte din proiectele CNAIR pentru fluidizarea circulației pe DN 1 Valea Prahovei și se desfășoară în cadrul acordului de colaborare din 2022 încheiat cu Consiliul Județean Prahova (n.r. după modelul centurilor Comarnic și Bușteni-Azuga). Pasajul de la Sinaia Sud, la intrarea dinspre Posada are o lungime de 438 metri. CJ Prahova construiește Centura de 6 km. de la Comarnic și așteaptă decizia Curții de Apel București la contestația Ozaltin pentru Centura Bușteni.

Pentru Pasajul de la Sinaia Nord, Ministerul Transporturilor a avizat lucrări de 39 milioane lei, iar termenul de execuție este de 28 de luni. Ambele pasaje (Sud și Nord) sunt prevăzute cu o bandă pe sens, iar în perioada lucrărilor circulaţia va fi dirijată local, pe o variantă de lângă şantier şi va fi asigurată o bandă pentru fiecare direcţie.

,,Solutiile constructive de amenajare sunt :

-amenajarea a 2 benzi ale DN 1, unidirecționale, situate de-o parte și de alta a pasajului rutier superior, având fiecare lățimea părţii carosabile de 4,50 m (2 x 4,50 m);

– realizarea unui pasaj rutier superior, cu 6 deschideri și lăţimea de 10,80 m;

-amenajarea unui sens giratoriu la intersecția DN1-Bulevardul Ferdinand, sub pasajului rutier superior, cu raza insulei centrale de 12 m și lăţimea căii inelare de 7 m (2×3,5m). Intrarea și ieșirea din girație se realizează pe câte o bandă de circulaţie, de 4,50 m lățime. Calea de intrare este separată de cea de ieșire, pe fiecare ramură, printr-o insulă separatoare, denivelată față de partea carosabilă cu 10 cm din borduri de beton 20×25 cm. Raza de racordare la intrarea și ieșirea în/din girație este de minim 9 m (în dreptul imobilelor situate în unghiul ascuțit al intersecției). În rest, valorile uzuale ale razelor de racordare la intrare/ieșire în/din girație sunt de minim 20 m;

În dreptul Domeniului Regal, în intersecţie, se păstrează zidul de sprijin existent și rigola existentă pentru preluarea apelor pluviale. Pasajul rutier va avea 6 deschideri avand schema statica de tip grindă continuă. Tablierul este realizat din 9 grinzi din beton precomprimat, care continuă pe pile și pe culee prin antretoaze din beton monolit, având înălțimea de 1,05 m și lungimea cuprinsă între 27,29 m și 27,48 m.

Pasajul rutier suprateran prezintă următoarele caracteristici principale:

-lungime pasaj circa 382,50 m;

-lățime totala: 10,80 m;

-lățime bandă de circulație 2 x (3,50 m + 0,40 m lățime efect optic) = 7,80 m;

-lățime zone pentru amplasare glisiere de protecție, trotuare, panouri fonoabsorbante: 1,50 m;

-numar  deschideri 6;

-gabaritul de liberă trecere sub tablier hmin = 5 m;

-declivitatea maxim 6%.

Pentru Pasajul pietonal subteran de la Comarnic, Autorizația de Construire are o durată de 9 luni, iar lucările costă 4,6 milioane lei. Indicatorii tehnico-economici pentru tunelul pietonal care va fi amenajat la Comarnic, zona Pieței centrale, intersecție cu strada Ghiosești, au fost aprobați încă din 2021, dar CNAIR a avut nevoie de exproprieri suplimentare după cum Economedia explica în octombrie 2021.Pasajul va avea o lungime de 30 de metri cu cele două intrări de o parte şi de alta a Drumului Naţional 1. Potrivit datelor din memoriul tehnic, lucrările vor dura 12 luni, pasajul va avea pe lângă scara fixă şi lift iar valoarea totală a investiţiei este de 8 milioane lei.

„În prezent traficul rutier în interiorul orașului Comarnic se realizează cu dificultate din cauza numărului mare de autoturisme ce tranzitează orașul cu precădere înspre zonele montane adiacente. De asemenea, circulația rutieră este îngreunată din cauza prezenței trecerilor de pietoni ce conduc către timpi de așteptare ai autoturismelor în interiorul localității. Amplasamentul propus pentru realizarea pasajului pietonal este situat în orașul Comarnic, în zona Pieței Centrale, la intersecția Drumului Național DN1 cu strada Ghiosești. Zona de analiză cuprinde atât intersecția, cât și trecerea de pietoni din zonă, ce traversează DN1”, se arată în Nota de Fundamentare.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, în 2022 : ,,CNAIR a semnat, astăzi, protocoale de colaborare cu reprezentanții Consiliului Județean Prahova pentru construcția a 3 pasaje rutiere pe DN1 la Sinaia și Azuga. Aceste pasaje, așteptate atât de oamenii din zonă, cât și de cei care tranzitează DN1, vor fi foarte utile pentru fluidizarea traficului rutier pe traseul București – Sinaia.

Pasajele rutiere vor fi situate astfel:
– Pasaj rutier la intersecția DN 1 cu Bulevardul Republicii (Sinaia Sud);
– Pasaj rutier la intersecția DN 1 cu Bulevardul Ferdinand (Sinaia Nord);
– Pasaj rutier la intersecția DN 1 cu Strada Prahovei (Azuga).”-Sorin Grindeanu
În lipsa Autostrăzii Ploiești-Brașov, un alt proiect pentru fluidizarea circulației pe DN 1 Valea Prahovei este Drumul Județean pe Valea Doftanei Câmpina-Săcele.

Comentarii

  1. Până la urma la ce ajuta avalanșa asta de poduri, pasaje, centuri su alte “inginerii”?😵😵
    Sa-si incarce pusculita lacomii din MT si CJ Ph?😫
    Daca acesti cretini “decidenti” porneau autostrada cum era ?

    • Ar trebui sa faca o centura pentru Primarul Spăgar de la Sinaia ca sa ajunga mai repede la cazemata de pe terenul Mănăstirii!😠

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *