Compania de Drumuri a anunțat miercuri că a desemnat constructorul turc Nurol drept contractului pentru construcția lotului 3 (47 km) al Drumului Expres Arad – Oradea, pentru suma de 2,85 miliarde lei (fără TVA).
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Inițial, în decembrie, asocierea Automagistral Pivden SRL (Ucraina) – Precon Transilvania SRL (Romania) a fost desemnată câștigătoare. Însă semnarea a fost blocată de contestații de la constructorii turci Kolin și Nurol.
Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a admis contestația Nurol, așa că, după reevaluare, contractul pentru lotul 3 al Drumului Expres Arad – Oradea a fost câștigat de Nurol, pe baza deciziei CNSC.
După semnarea contractului, durata de execuție a lucrărilor este de 24 de luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.
Contractul (execuție lucrări) este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027.
Pe traseul acestui nou lot de drum de mare viteză vor fi construite inclusiv 29 de structuri, printre care și un pasaj (592 m) peste calea ferată și DJ709B.
Contractul pentru execuție (finanțat prin Programul Transport 2021-2027) include realizarea Drumului de legătură (2,9 km) cu zona industrială Arad Vest, care va fi construit în prelungirea Străzii II din Zona Industrială Arad Vest.
Termenul pentru finalizarea lucrărilor este de 24 de luni, însă este greu de crezut că antreprenorul îl va putea respecta, ținând cont că lotul de 47 km este cel mai lung lot de drum de mare viteză licitat în România. Spre comparație, loturile 1 și 2 de pe Autostrada A7, de 21 și 28 km, aveau termen de 20 de luni și au ajuns la 26 luni.
Pe Lotul 3 al Drumului Expres Arad – Oradea au fost depuse nouă oferte din România, Ungaria, Bulgaria, Turcia și Ucraina, respectiv:
– Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (lider) – PRECON TRANSILVANIA SRL – (Ucraina – Romania)
– Asocierea BOG’ART SRL (lider) – TRACE GROUP HOLD PLC – G.P. GROUP JSC (Romania – Bulgaria)
– Asocierea CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (lider) – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia)
– Asocierea CONSTRUCTII ERBASU SA (lider) – CONCELEX SRL – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (Romania)
– Asocierea DUNA GROUP EUROPA KFT – DUNA CONSTRUCTII RO SRL – HE-DO UTEPITO KFT– PAB ROMANIA SRL (Ungaria – Romania)
– Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. – ROTARY CONSTRUCTUU MENTENANTA SA (Turcia – Romania)
– KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
– NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
– Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) – INFRAVIS S.R.L. (Turcia – Romania)
Drumul Expres Arad – Oradea va avea o lungime de 120,47 km și este compus din 3 loturi:
– Lotul 1 (Oradea – Salonta): 33,7 km, la care se adaugă drumul de legătura la DN 79 (5,3 km). Contractul pentru execuția lucrărilor a fost semnat în data de 15 mai 2025 cu Asocierea Precon Transilvania SRL – Automagistral Pivden SRL
– Lotul 2 (Salonta – Chișineu Criș): 39,7 km, la care se adaugă drumul de legătura până la granița cu Ungaria (10 km). Contractul este este în etapa de evaluare a ofertelor.
– Lotul 3 (Chișineu Criș – Arad): 47,07 km, la care se adaugă drumul de legătură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).