XTB, platformă internațională de investiții și tranzacționare, a raportat un profit net de 97,2 milioane de euro în primul semestru din 2025, fiind în scădere cu 9,5% față de aceeași perioadă de anul trecut, în contextul majorării cheltuielilor operaționale cu 48,3%, la 144,2 milioane de euro. Venitul operațional este de 275 milioane de euro, fiind cu 26,4% mai mult decât în perioada similară de anul trecut.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
XTB a implementat noi măsuri de securitate digitală, precum autentificarea prin TOTP (Time-based One-Time Password) și extinderea obligativității autentificării în doi pași (2FA), în contextul unui climat digital tot mai expus riscurilor cibernetice.
Brokerul a raportat un nou record de 1,7 milioane de clienți la nivel global în prima jumătate a anului 2025, în creștere cu 53% față de aceeași perioadă din 2024. Numărul clienților activi a atins un nou record, fiind mai mare cu aproape 70%. În același interval, compania a atras 361.600 de clienți noi, plus 55,7% de la an la an.
„Cifrele din primul semestru reflectă tendințele globale, dar și un interes real și tot mai matur din partea investitorilor. În același timp, contribuția locală la aceste rezultate confirmă faptul că România are un potențial important de dezvoltare în zona investițiilor personale. Ne dorim să le oferim clienților acces la piețe internaționale și siguranța că își pot gestiona banii într-un spațiu digital protejat, cu instrumente clare și resurse educaționale bine consolidate. Credem într-o piață în care fiecare persoană poate investi într-un mod informat, cu încredere și pe termen lung”, explică Irina Cristescu, General Manager XTB România.
În primul semestru din 2025, structura veniturilor Grupului XTB a fost dominată de CFD-urile (Contracts for Difference, adică contracte pentru diferență) pe indici (46,3% din total), urmate de cele pe mărfuri (33,1%) și valute (15,6%). Instrumentele cele mai profitabile au fost US 100, DAX și US 500, euro/dolar și Bitcoin.
Activitatea investitorilor a continuat să crească: tranzacțiile cu acțiuni și produse listate (inclusiv ETF-uri) au ajuns la 8,8 miliarde dolari, în creștere cu 118,6% față de aceeași perioadă din 2024. În total, clienții din Uniunea Europeană au efectuat peste 21 de milioane de tranzacții în aceste clase de active în prima jumătate a anului.
Depozitele nete au crescut cu 94% și au ajuns la 1,7 miliarde de euro. Activele totale ale clienților au atins 8,46 miliarde de euro, dintre care 4,5 miliarde de euro reprezintă valoarea nominală a acțiunilor și ETP-urilor (Exchange-Traded Product, adică produs tranzacționat la bursă) deținute, iar 2,9 miliarde de euro este valoarea instrumentelor CFD.
„Am înlăturat mitul conform căruia al doilea trimestru este în mod inerent mai slab decât celelalte prin extinderea bazei noastre de clienți și prin consolidarea brandului nostru global. Această tendință indică faptul că ajungem în mod eficient la noi categorii demografice care caută modalități eficiente de a-și investi banii. Numărul tot mai mare de clienți va servi drept o bază solidă pentru dezvoltarea noastră în anii următori”, spune Omar Arnaout, CEO al XTB.
Pe fondul intensificării fraudelor online, grupul XTB a crescut bugetul pentru securitate cu 48% în ultimul an, investind în software, specialiști și noi funcționalități. Printre măsurile implementate se numără consolidarea autentificării în doi pași (2FA), inclusiv introducerea parolelor unice generate prin aplicații precum Google Authenticator, Microsoft Authenticator și Apple Passwords.